تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴
جالب است ۰
در بین گزینه‌های ریاست کلی بانک مرکزی، علی دیواندری، حمید پورمحمدی و علی طیب نیا از گزینه‌های اصلی تصدی این سمت هستند.
سه گزینه نهایی رئیس کلی بانک مرکزی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با توجه به اتمام دوره 5 ساله ریاست ولی الله سیف بر بانک مرکزی در اواخر مرداد ماه، در ماه‌های اخیر گزینه‌های مختلفی برای ریاست کلی بانک مرکزی برای دوره جدید مطرح شد.

عبدالناصر همتی مدیرعامل سابق بانک ملی و رئیس کل بیمه مرکزی، علی طیب نیا وزیر سابق اقتصاد، حمید پورمحمدی گل‌سفیدی معاون سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام سابق بانک مرکزی، علی دیواندری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و مدیرعامل اسبق بانک ملت و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و معاون سابق اقتصادی وزیر اقتصاد از گزینه‌های مطرح بودند.

اما در این مدت همتی سفیر ایران در چین شد و علی طیب نیا و شاپور محمدی هم این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

اما پیگیری‌های خبرنگار فارس از منابع مختلف خبری نشان می‌دهد هنوز گزینه نهایی 100 درصد قطعی نشده و حمید پورمحمدی، علی طیب نیا و علی دیواندری از گزینه‌های اصلی این سمت هستند.

دیواندری از چهره‌های خوشنام نظام بانکی است و همه محافل اقتصادی عملکرد وی در بانک ملت را نقطه برجسته در کارنامه وی می‌دانند. دیواندری در مقطع دکتری و در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است.

علی طیب نیا، دارای دکتری اقتصاد از دانشگاه تهران و از اساتید اقتصاد همین دانشگاه است. در کارنامه مدیریتی وی معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت اقتصاد در دولت یازدهم وجود دارد.

مهمترین سمت‌های مدیریتی سید حمید پورمحمدی گل‌سفیدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه، قائم مقام بانک مرکزی در دولت دهم و معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد در دولت نهم است. تحصیلات وی دکتری علوم اقتصادی از بلژیک است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch-kni.23nmzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما