تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
جالب است ۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تداوم نگرانی مردم از بابت کاهش ارزش پول ملی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عدم برنامه ریزی مشخص برای مدیریت نقدینگی انتقاد کرد.
تداوم نگرانی مردم از بابت کاهش ارزش پول ملی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قرجه طیار درباره تداوم رکورد شکنی نرخ ارز و سکه طلا در بازار، گفت:افزایش روز افزون قیمت ارز علاوه بر اینکه اثرات  اقتصادی روی رشد قیمت کالاها دارد بصورت روانی نیز در گرانی ها تاثیرگذار بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اخبار نوسانات نرخ ارز، سکه و  طلا باعث سلب آرامش مردم عادی شده است، اینکه بخشی از مردم با نگرانی، درگیر حساب و کتاب شده اند که به چه میزان از ارزش پول ملی و پس اندازهایشان کم می شود، قابل تامل است.

جهش قیمت ارز در شرایط رشد درآمدهای ارزی غیرقابل قبول است 

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:درآمدهای ارزی کشور در ماه های گذشته به دلیل افزایش قیمت نفت و رشد تولید با افزایش روبرو شده؛ بنابراین بطور طبیعی نباید قیمت ها در بازار ارز و سکه با این میزان جهش روبرو شود.

طیار در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: سوداگران در ایجاد تلاطم  بازار ارز، سکه و  طلا نقش دارند؛ اما باید پذیرفت سیاست های اقتصادی جامع و موثری برای جلوگیری از فعالیت های سوداگرانه از سوی مسئولان اقتصادی اعمال نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:در هر صورت باید برای مدیریت نقدینگی سرگردان برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت انجام شود تا حداقل بخشی از نقدینگی از بازار سوداگری خارج شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdxo0x.yt0kf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما