تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۲
جالب است ۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دلایل افزایش قیمت سکه با وجودایجاد بازار ثانویه را تشریح کرد.
چرا سکه از مرز ۳ میلیون تومان عبور کرد؟
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، محمد حسینی با اشاره به اینکه قیمت سکه از 3 میلیون تومان گذشت، اظهار داشت: دولت با ایجاد بازار ثانویه از کاهش قیمت ها خبر داده بود با این حال با گذشت بازه زمانی قابل توجهی نه تنها قیمت ها کاهش پیدا نکرد بلکه قیمت سکه از مرز 3 میلیون تومان عبور کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: علت بی تاثیری بازار ثانویه بر کاهش قیمت ها به این باز می گردد که اعتماد مورد نیاز به این بازار از طرف دولت و متقاضیان به صورت کامل شکل نگرفته، مردم با توجه به هیجان های اقتصادی که در این مدت صورت گرفته است تنها به  بازار امن سرمایه گذاری طلا و ارز اعتماد دارند به همین دلیل تقاضا برای سکه و طلا بالا است.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به تحویل سکه های پیش فروش شده، بیان داشت: اولین بسته سکه های پیش فروش شده ازسوی بانک مرکزی عرضه شده، با این کارتعداد سکه در بازار افزایش پیدا کرده است با این حال با توجه به عدم اعتماد و ترس براثر ایجاد تورم مجددا شاهد تقاضای بیش از اندازه در بازار سکه و طلا هستیم به همین دلیل قیمت ها افزایش یافت.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی دولت باید تدابیر لازم برای بازگشت اعتماد به بازارها را اتخاذ کرده و  نقدینگی را به سمتی هدایت کند که به سمت تولید برود، تا روزی که  دولت این موضوعات را عملیاتی نکند نوسانات قیمت ها روزانه افزایش پیدا می کند و  بی ثباتی در بازار اقتصادی شکل می گیرد، سوداگران از این فرصت به خوبی استفاده می کنند و باعث افزایش قیمت های حبابی در ارز و سکه خواهند شد.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، میزان حباب سکه را حدود 700 هزار تومان برآورد کرد، بیان داشت: با توجه به میزان ارزش نقدینگی کشور  و با توجه به اینکه قیمت دلار 7 تا 8 هزار تومان است قیمت سکه نباید بیش2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان باشد، بنابراین حدود 700 هزار تومان حباب در سکه وجود دارد، سوداگران در این مدت کوتاه باعث افزایش قیمت و ایجاد حباب شده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی روند کاهش قیمت ها شکل می گیرد که اعتماد به بازار بازگردد، حرف های دولت در عمل دیده شود و متقاضیان بدون آنکه در صف های طولانی بمانند به ارز مورد نیاز خود دست پیدا کنند.

این نماینده مجلس، اظهار داشت: در این شرایط قیمت ها کاهش می یابد، اگر  اقدامات دولت به نتیجه نرسد متاسفانه همچنان شاهد افزایش قیمت هاخواهیم بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcayenu.49nm015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما