تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
جالب است ۰
هیات تجاری هندی در اتاق تهران حضور یافت

تلاش ایران و هند برای تقویت روابط اقتصادی در دوران جدید

اقتصاد ایران روزهای پرمشغله‌ای در پیش دارد
صبح دیروز یک هیات تجاری هندی متشکل از نمایندگان ۱۰ شرکت صنعتی بزرگ این کشور به اتاق تهران آمدند و با فعالان بخش خصوصی دیدار کردند. این هیات تجاری که به سرپرستی آدیا گوش، معاون کنفدراسیون صنعت هندوستان به ایران آمده است، در اتاق تهران توانست با همتایان ایرانی خود دیدار و گفت‌وگوی مستقیم داشته باشد.
تلاش ایران و هند برای تقویت روابط اقتصادی در دوران جدید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در ابتدای این دیدار ابراهیم بهادرانی با اشاره به توافق ایران و غرب و تصویب این توافق در شورای امنیت سازمان ملل با رأی تمامی اعضا، تاکید کرد که اقتصاد ایران روزهای پرمشغله‌ای را در پیش دارد.

ابراهیم بهادرانی هم‌چنین از سفر هیات تجاری بلندپایه آلمانی به ایران به عنوان آغاز رفت‌وآمد فعالان اقتصادی اروپایی به بازار ایران یاد کرد و گفت: «تقاضا برای حضور در بازار ایران افزایش قابل توجهی یافته است و در این میان برنده کسی است که در رقابت آزاد و سالم بتواند در عرصه عرضه و تقاضا بهترین سیگنال را بدهد. با این حال، نگاه ما به کشور هندوستان به عنوان یک شریک تجاری در شرایط سخت تحریم، ابعاد مهم دیگری نیز در بردارد.»

او با عنوان این که هند در چند سال اخیر که ایران تحت تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی بود، روابط اقتصادی خود را کاهش نداد گفت: «در طول این سال‌ها شاهد بودیم که هیات‌های تجاری زیادی بین دو کشور در رفت‌وآمد بودند و همکاری‌های خوبی پایه‌ریزی شد و شکل گرفت. این همکاری‌ها در دوران جدید اقتصاد ایران می‌تواند گسترده‌تر باشد.»

دبیرکل اتاق تهران ظرفیت‌ نهادهای بخش خصوصی دو کشور از جمله اتاق تهران و کنفدراسیون صنعت هند را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: «در دوران جدیدی که پیش روی اقتصاد ایران قرار گرفته است، هندوستان می‌تواند نقش پررنگی برعهده داشته باشد. بخش خصوصی دو کشور اکنون می‌توانند بهتر و سهل‌تر از گذشته روابط اقتصادی دوجانبه در جهتی که منافع هر دو کشور به حداکثر برسد، توسعه دهند.»

در این نشست که تعدادی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران نیز حضور داشتند، سهیلا جلودارزاده با اشاره به تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش مشارکت زنان در اقتصاد عنوان کرد که تجربه هند در این زمینه می‌تواند به ایران کمک کند. 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان گفت: «ما برای 10 سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که مشارکت زنان در سطوح سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و اجرا در عرصه اقتصاد کشور به 30 درصد برسد.» جلودارزاده عنوان کرد که برای رسیدن به این هدف باید از زنان به طور خاص حمایت شود و ایران می‌تواند برای افزایش مشارکت زنان در توسعه پایدار کشور از تجربه و سیاست‌های هند استفاده کند.

معاون کنفدراسیون صنعت هندوستان نیز با اشاره به رفع تحریم‌های اقتصادی ایران در نتیجه مذاکرات فشرده ایران و غرب تاکید کرد که دو کشور ایران و هند اکنون باید با همکاری بیشتر و نزدیکتری به استقبال دوران جدید بروند.

آدیا گوش گفت: «دو کشور ایران و هند باید به یکدیگر در توسعه بازارها و پیشرفت اقتصادی کمک کنند. ما امیدواریم با شروع دوره جدید در اقتصاد ایران که با برداشتن تحریم‌های اقتصادی آغاز شده است، بتوانیم حضوری پررنگ در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشیم.»

این فعال بخش خصوصی هندوستان توضیح داد که این هیات تجاری که در ایران حضور یافته است متشکل از نمایندگان 10 شرکت صنعتی بزرگ هندوستان است که در حوزه‌های مختلفی چون تولید ماشین‌آلات، انرژی‌های جدید، نساجی، برق و تجهیزات نیروگاهی، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل، ماشین‌های بخار، مواد شیمیایی، لوازم خانگی، برنج و ... فعالیت دارند. او افزود: «از نظر ما دو کشور باید برخوردار از بهترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها روز باشند و مطمئنا در سایه همکاری‌های دوجانبه می‌توان به این نقطه دست یافت.»

در ادامه این نشست اعضای این هیات تجاری هندی و فعالان اقتصادی و اعضای اتاق تهران به مذاکره مستقیم و رو در رو با یکدیگر پرداختند و در مورد زمینه‌های همکاری و مراودات تجاری به گفت‌وگو نشستند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.x8wbjh8ee9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین