تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
جالب است ۰
پیش‌ بینی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از آینده تجارت با آلمان‌ها

افزایش مبادلات تجاری تا سقف ۱۰میلیارد یورو

محمد لاهوتی، رییس کنفدراسیون صادرات بر این باور است که رسیدن به عدد ۷میلیارد یورو مبادلات تجاری بین ایران و آلمان نه تنها دور از دسترس نیست بلکه شاید این عدد حتی به ۱۰میلیارد یورو هم برسد. لاهوتی حضور هیات بلندپایه تجاری آلمانی را در ایران مثبت ارزیابی کرده و گفت: «سطح هیات آلمانی که وارد ایران شده‌اند بسیار بالاست، چنین سطح عالی از روابط بدون شک می‌تواند در اقتصاد ایران و البته آلمان تاثیرات مثبت زیادی در پی داشته باشد.»
افزایش مبادلات تجاری تا سقف ۱۰میلیارد یورو
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگویی گفت: «وزیر اقتصاد و انرژی آلمان به‌همراه مدیران ارشد شرکت خودروسازی مرسدس بنز، فولکس واگن، زیمنس، لینده و چند شرکت تراز اول دیگر در این هیات حضور دارند که سطح این هیات تجاری را بی‌سابقه کرده است.» لاهوتی در ادامه خاطرنشان کرد: «آلمان می‌تواند از کشورهای اروپایی باشد که مراودات تجاری بالایی با ایران برقرار کند»


رییس کنفدراسیون صادرات در ادامه سخنانش به تاثیرات مثبت حضور ژرمن‌ها در بازارهای کشور اشاره کرد و گفت: «برنامه‌ریزی‌ها بعد از لغو تحریم‌ها و توافق صورت گرفته، به‌گونه‌ای دقیق و زیرکانه تدوین شده که به آسانی آلمان را نخستین شریک تجاری اروپایی‌مان کرده است و همین موضوع نشان‌دهنده تاثیر توافق انجام شده در ارتباط ایران با جوامع بین‌المللی و البته پیشرفته است.» او به این نکته اشاره کرد که آلمان و ایران از لحاظ تاریخی و اقتصادی از دیرباز با یکدیگر تعاملات خوبی داشته‌اند و در آینده نیز شاهد این روند رو به رشد خواهیم بود.

لاهوتی در ادامه با اشاره به گفته رییس اتاق مشترک اتاق ایران و آلمان مبنی بر ابراز امیدواری برای رسیدن مبادلات بین دو کشور به 7 میلیارد یورو گفت: «عددی که ایشان بیان کرده‌اند کاملا در دسترس است و می‌توان به افزایش مبادلات تجاری ایران و آلمان به ۷میلیارد یورو در سال۲۰۱۶ بسیار امیدوار بود. این درحالی است که من در خبرها هم تا افزایش رقم به 10میلیارد دلار را شنیده‌ام و به نظرم اگر توافقات تجاری خوب پیش برود این رقم کاملا در دسترس است.»

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه افزود: «آلمان کشوری است که هم در صنایع خودروسازی و هم در پتروشیمی می‌تواند کمک‌های شایانی به کشور ما داشته باشد. با نگاهی به خطوط تولیدی کشور متوجه خواهیم شد که اکثر ماشین‌آلات شرکت‌های ما که در حال فرسوده شدن هستند آلمانی‌اند و برای ورود ماشین‌ها با تکنولوژی به‌روز‌تر می‌توان به ارزش مراودات بیشتر با آلمان پی برد و اینجاست که باید گفت که کشور آلمان قطعا یکی از شرکای مهم ما در آینده خواهد بود.» محمد لاهوتی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که صادرات ایران به آلمان نیز به‌طور جدی آغاز شود و علاوه بر فرآورده‌های پتروشیمی و نفت و گاز شاهد صادرات دیگر کالاها به این کشور باشیم.

ژرمن‌ها چه گفتند؟
به گزارش پایگاه خبری دویچه وله، مدیر اتاق بازرگانی ایران و آلمان گفته که آلمان از نظر تاریخی همواره دارای روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری قوی‌ با ایران بوده است. اکنون که تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده، شرکت‌های آلمانی به‌دنبال حضور مجدد در بازار این کشور هستند. میشاییل توکاس، توافق منعقده در روز سه‌شنبه را رویایی خواند که اکنون تحقق یافته است. وی در این باره به دویچه‌وله می‌گوید: «امروز روز بسیار خوبی برای ماست؛ روزی که سال‌ها منتظر و امیدوار به فرا رسیدن آن بودیم. آلمان شریک تجاری مورد علاقه ایران است.»

در صورت لغو فوری تحریم‌ها، پیش‌بینی‌های محافظه‌کارانه از رشد مبادلات تجاری دو کشور به 6 یا 7میلیارد یورو در سال2016 حکایت دارد. مبادلات دو کشور در حوزه‌هایی که تحت تحریم نبوده، ازجمله بخش محصولات کشاورزی و پتروشیمی همواره در حال رشد بوده است. 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.1qia2bq0ila82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین