تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶
جالب است ۰
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران :

پیشنهاد ایجاد کانال بانکی مشترک ایران و اروپا

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران پیشنهاد کرد که یک کانال بانکی بین ایران و اروپا برای نقل و انتقالات مالی ایجاد شود.
پیشنهاد ایجاد کانال بانکی مشترک ایران و اروپا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حمیدرضا صالحی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به سفرهای اخیر بخش خصوصی همراه رییس جمهور به اتریش و سوییس گفت: پیشنهاد ما این است که اتحادیه اروپا و ایران یک کانال بانکی مشخص برای نقل و انتقالات مالی تعیین کنند.

وی ادامه داد که دو طرف برای مصون ماندن بانک ها از تحریم ها و جرایم آمریکا می توانند این نقل و انتقالات را بیمه کنند. عضو اتاق بازرگانی با اشاره به خاموشی های اخیر گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاق، اجرا نشدن قانون هدفمندی یارانه هاست.

محمدرضا انصاری دیگر عضو هیات نمایندگان نیز در این نشست در سخنانی گفت: مسائل اخیر ارزی یک درس بود؛ چرا با وجود هشدارها و تجربه گذشته بازهم تصمیمات اشتباه گرفته می شود.

وی افزود: نامه ای به رییس جمهور نوشتیم که منابع ارزی محدود است و چرا با وجود محدودیت ارزی، اجازه تاراج آن را می دهید؟ ارز دولتی فقط باید برای غذا و دارو پرداخت شود و سایر کالاها از بازار ثانویه ارز خود را با نرخ توافقی بخرند.

انصاری اظهار داشت: اگر با برنامه ریزی بلندمدت و استفاده از ظرفیت های کشور بخواهیم جلو برویم، ظرفیت ٦۰۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم؛ این موضوع مشروط به استفاده از تجربه مالزی و ترکیه است.

وی افزود: بیانیه ای را خطاب به دولت نوشتیم ولی آن را منتشر نکردیم زیرا محیط کشور ما امروز به شدت تحت تاثیر محیط بین المللی است. انصاری گفت: دولت باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری های خود از بخش خصوصی کمک مشورتی بگیرند؛ البته این رابطه دو طرفه است.

عضو هیات نمایندگان ادامه داد: دولت، حکومت و بخش خصوصی و مردم در یک قایق هستیم و اگر غرق شویم همه با هم غرق می شویم. وی تصریح کرد که دولت امروز دیپلماسی مشخص اقتصادی و ابزار کنترلی اقتصادی در داخل ندارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaiunu.49ny015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما