تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
جالب است ۰
در دیدار وزیر صنعت و هیات رئیسه اتاق تهران چه گذشت؟

رایزنی بخش خصوصی و دولت برای شرایط پساتحریم

خوانساری: باید مشکلات را شفاف و بدون پرده‌پوشی به گوش دولت برسانیم
ظهر روز پنجشنبه هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیداری با محمدرضا نعمت‌زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت برگزار کردند.
رایزنی بخش خصوصی و دولت برای شرایط پساتحریم
ظهر روز پنجشنبه هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیداری با محمدرضا نعمت‌زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت برگزار کردند و ضمن بیان برخی از مشکلات حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت از لزوم برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای دوران پساتحریم سخن گفتند. هیات رئیسه اتاق تهران با ابراز امیدواری نسبت به نتایج مذاکرات هسته‌ای عنوان کردند که در صورت دستیابی به توافق و رفع تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی، دولت و بخش خصوصی باید عزمی جدی برای رونق‌بخشی به اقتصاد داشته باشند و براساس برنامه‌ای همه‌جانبه و کلی‌نگر حرکت کنند.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین  و به نقل از سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، در ابتدای این دیدار رئیس اتاق تهران در تشریح دلایل برگزاری دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: «فضای اقتصادی کشور با توجه به انجام مذاکرات هسته‌ای و اجرای سیاست‌های خروج از رکود اقتصادی، ایجاب می‌کند تا دستگاه‌های اجرایی با بدنه بخش خصوصی ارتباطی نظام‌مند و سامان‌یافته داشته باشند. برهمین اساس بخش خصوصی کشور به عنوان بازوی مشورتی و آگاه اقتصادی قوای سه گانه خود را موظف می‌داند در دوران تازه اقتصاد ایران نقشی مهم و اثرگذار ایفا کند. یکی از مسولیت‌های اتاق نیز این است که دیدگاه‌های کارشناسی بدنه بخش خصوصی را به صورت شفاف و دقیق به اطلاع بخش‌های اجرایی کشور برساند.» 

مسعود خوانساری با توصیف بخش صنعت به عنوان بخش پیشران اقتصاد کشور افزود: «به همین جهت همه مسوولان و دستگاه‌های اجرایی باید نگاهی دقیق به این حوزه و مشکلات آن داشته باشند.» خوانساری شرایط خاص و ویژه اقتصاد کشور را دلیل ملاقات اعضای هیات رئیسه اتاق تهران با وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان و اعلام کرد: «بخش خصوصی کشور به خوبی آگاه است که برای دستیابی به رونق اقتصادی باید از تمامی پتانسیل‌های خود به خوبی استفاده کند و یکی از ارزشمندترین توانایی‌های اتاق‌های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور، امکان مشاوره دادن به قوای سه‌گانه و به ویژه اعضای هیات دولت است. تلاش ما نیز در این راستاست که بتوانیم مسایل و مشکلات اقتصاد کشور و بخش خصوصی را با شفافیت و بدون پرده‌پوشی به اطلاع مقام مسول برسانیم.»

رئیس اتاق تهران با اشاره به آغاز فعالیت‌های کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی در اتاق تهران افزود: «بررسی‌های این کمیسیون‌ها نشان می‌دهد که در هر یک از بخش‌های اقتصادی کشور در چه شرایطی قرار داریم و چگونه می‌توانیم موانع و معضلات موجود در توسعه کسب و کار را برطرف کنیم. برهمین اساس آنچه از سوی اعضای هیات رئیسه اتاق تهران به اطلاع وزیر صنعت می‌رسد، برآمده از دل همین مطالعات، تحقیق‌ها و بحث‌های کارشناسی است.» مسعود خوانساری با ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به نتیجه مطلوب در مذاکرات هسته‌ای و انتشار خبرهایی خوش در مودر پایان تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی علیه کشور تاکید کرد که دولت و بخش خصوصی باید در کنار هم برنامه‌هایی عملیاتی برای دوران پساتحریم داشته باشند. 

در ادامه این نشست اعضای هیات رئیسه اتاق تهران موضوعاتی در مورد بخش‌های سه‌گانه صنعت، معدن و تجارت که از دید بخش خصوصی دارای اولویت رسیدگی است را به محمدرضا نعمت‌زاده منتقل کردند. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز توضیحاتی تکمیلی در مورد اقدامات دولت برای خروج کامل از رکود و رسیدن به دوران رونق و همچنین برنامه‌های دوران پساتحریم ارائه داد.

دولت آمادگی شنیدن مشکلات و راهکارها را دارد 
رئیس اتاق تهران پس از این دیدار و در گفت‌وگو با سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران عنوان کرد که در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق تهران با محمدرضا نعمت‌زاده قرار براین شده است که مشکلات مهم بخش صنعت شناسایی شده و به اطلاع وزیر و معاونان وزارتخانه برسد. پس از آن مسایلی که در حوزه اختیارات و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌گیرد از طریق همین وزارتخانه حل و فصل شود برای حل موارد دیگری که به دیگر وزارتخانه‌های دولت دیگر مربوط است همکاری مستمری بین اتاق تهران و وزارت صنعت برای پیگیری شکل بگیرد. مسعود خوانساری گفت: «در واقع مسولیت ما در اتاق تهران این است که همه راهکاریی را که برای توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت می‌توان ارائه داد به وزارت صنعت منتقل کنیم.»

رئیس اتاق تهران با اشاره به نقاط قوت برگزاری چنین دیدارهایی افزود: «این دیدارهای صمیمی و شفاف کمک می‌کند تا دیدگاه‌های بخش خصوصی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به هم نزدیکتر شود. ما در بخش خصوصی و نهادهای دولتی همگی یک هدف را دنبال می‌کنیم. در دوران پساتحریم، به حرکت درآمدن چرخ‌های اقتصادی کشور و رسیدن به رونق اقتصادی شاخص‌ترین خواسته ما به شمار می‌آید. برهمین اساس نیاز به چنین دیدارهایی برای یکسان‌سازی شیوه نگاه بخش خصوصی و مسولان دولتی بسیار مهم است.»

به گفته خوانساری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با استقبال از این فعالیت‌های کارشناسی اتاق تهران تاکید کرد که در دوران پساتحریم باید فعالیت‌های هدفمند پارلمان بخش خصوصی در زمینه ارائه مشاوره فکری و کارشناسی و همچنین ارائه راهکار به دولت و وزارتخانه‌های دولتی گسترش یابد.

خوانساری تاکید کرد که محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، اشاره کرده است که فعالان بخش خصوصی که در اتاق‌های بازرگانی حضور دارند، اطلاعات را نه تنها از راه مطالعات که با توجه به حضور فعال در بخش‌های مختلف اقتصادی لمس و کسب می‌کنند. برهمین اساس آنچه به عنوان دیدگاه بخش خصوصی از اتاق به دولت منعکس می‌شود، هم‌زمان هم حرف دل بدنه صنعت و معدن و تجارت و همچنین خبرگان اقتصادی کشور است. این موقعیت بسیار ویژه‌ای به شمار می‌آید که دولت می‌تواند در دوران پساتحریم از آن بهره‌برداری کند.

خوانساری در پایان با اشاره به توافقات و همفکری‌های صورت گرفته در این دیدار گفت: «اتاق تهران به زودی با در نظر گرفتن تمامی مشکلات و راهکارهای موجود، دیدگاه‌ها و نظرات خود در زمینه برنامه‌ریزی برای دوران پساتحریم را به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت منتقل می‌کند. خوشبختانه احساس می‌کنیم که در دولت نیز آمادگی خوبی برای شنیدن و اجرایی کردن این راهکارهای وجود دارد.»

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.sqia2bq00la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین