تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷
جالب است ۰
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :

ارتقاء ارزش پول ملی با اصلاح نظام بانکداری

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید برای جلوگیری از سقوط ارزش پول ملی باید نظام بانکداری کشور اصلاح شود.
ارتقاء ارزش پول ملی با اصلاح نظام بانکداری
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید باستانی با اشاره به کاهش 32 درصدی ارزش پول ملی کشور، اظهار داشت: متولی اصلی کنترل جایگاه ارزش پول کشورها بانک مرکزی است. این بانک سیاست های پولی کشور را تنظیم می کند و اگر سیاست های پولی درست تنظیم شود و تولید ناخالص داخلی و میزان ذخایر کشور مشخص باشد، سیاست ارزش پول قابل کنترل است.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اتفاقی که در کشور افتاد این است که به دلیل عدم اتخاذ سیاست های پولی درست خلق پول از سوی بانک ها خیلی زیاد شده و با این سیاست های غلط حجم نقدینگی کشور به هزار و 300 هزار میلیارد تومان رسید.

نماینده مردم تریب حیدریه در مجلس دهم با تاکید بر اهمیت اعتماد و امنیت سرمایه گذار در کشور، گفت: این عدد در پولی است که نقدینگی کشور را در بر می گیرد، اگر اعتماد و امنیت سرمایه را حفظ می کردیم، در تلاطم های سیاسی - اجتماعی این حجم نقدینگی را می توانستیم کنترل کنیم و قاعدتا این پول قابلیت تبدیل شدن به کالا و ارز را داشت.

وی بیان داشت: در مقطعی از زمان که میزان تقاضای ارز افزایش یافت با توجه به حجم مشخص ارزی که در کشور موجود است برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا قابل پیش بینی بود، این روندی است که در کشور اتفاق افتاد، برای اصلاح این مسیر باید سر منشاء یعنی بانک مرکزی را اصلاح کرد.

باستانی با تاکید بر اینکه باید عملکرد بانک ها اصلاح شود، اظهارداشت: برای تقویت ارزش پول ملی کشور باید نظام بانکی کشور اصلاح و اگر در کنار آن حجم نقدینگی کنترل شود وارد بازار سرمایه می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید حجم نقدینگی کنترل شود که بر میزان تولید داخلی، پشتوانه طلا و صندوق ذخیره ارز اثرگذار باشد، عنوان کرد: سیاست جدید برای ایجاد بازار ثانویه ارز می تواند در کوتاه مدت راه حل و مسکنی برای کنترل ارزش پول ملی باشد؛ اما در بلندمدت باید مسیر نظام پولی و بانکی کشور متحول شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfcyd0.w6djyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما