تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
جالب است ۰
همزمان با سالروز ثبت جهانی یزد،

چین و ایتالیا در یزد نیروگاه آفتابی می سازند

تفاهم نامه ساخت نیروگاه خورشیدی همزمان با نخستین سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد(۱۸تیرماه) امروز یکشنبه با دو شرکت چینی و ایتالیایی امضا و مبادله شد.
چین و ایتالیا در یزد نیروگاه آفتابی می سازند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مراسمی برای این منظور در مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد با حضور علی زینی وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، مهدی جمالی نژاد، شهردار مرکز استان و غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد و نماینده شرکت دولتی « ساینو استیل» چین و مدیرعامل شرکت « دنیکون » ایتالیا برگزار و تفاهم نامه ای امضا شد.

موضوع تفاهم نامه ساخت 500 تا یکهزار مگاوات نیروگاه آفتابی در مقیاس بالای 100 مگاوات (10 تا 30 مگاوات )، ساخت 20هزار نیروگاه خانگی پنج کیلووات و ساخت کارخانه تولید پنل های خورشیدی است.
شرکت دنیکون ایتالیا ، نهادی فعال در شناسایی، ارتقا و توسعه فرصت های سرمایه گذاری بین المللی است و ساینو استیل چین هم شرکت دولتی بین المللی در حوزه معادن ، فلزات ، نیروگاه و حمل و نقل است که تاکنون 2.5 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری کرده است.
یزد به علت گستردگی جغرافیایی و تعداد روزهای بیشتر آفتابی به بهشت انرژی خورشیدی ایران معروف است و با ورود بخش خصوصی برای احداث نیروگاه آفتابی کوچک در استان، سال های آینده میزان استفاده از سوخت های فسیلی در آن کاهش خواهد یافت.
متوسط ساعت آفتابی سالانه یزد سه هزار و 200 ساعت است به همین دلیل توان زیادی برای ایجاد و توسعه نیروگاه های خورشیدی فراهم است و همین امر موجب شد تا دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی و جذب سرمایه گذاران در این بخش داشته باشد.
هم اکنون تعدادی سرمایه گذار متقاضی نصب 700 مگاوات انرژی خورشیدی در یزد از طریق شرکت های داخلی و خارجی هستند.
18تیر نخستین سالروز ثبت 200 هکتار از 750 هکتار محدوده بافت تاریخی شهر یزد از سوی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد(یونسکو) است.
بافت تاریخی نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان 18 تیر سال گذشته در چهل و یکمین اجلاس یونسکو در کراکوف لهستان در فهرست آثار جهانی ثبت شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccpsqi.2bq0s8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین