تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱
جالب است ۰
سفیر فنلاند در ایران گفت: این کشور آمادگی همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه مسائل زیست محیطی را دارد و تاکنون ۲ شرکت فنلاندی برای گسترش مناسبات مشترک اعلام آمادگی کرده اند.
فنلاند آماده همکاری مشترک زیست محیطی با ایران است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،کیو نوروانتو (keijo norvanto) روز شنبه در آیین استقبال مقامات استان مرکزی از گروه تخصصی سفارت فنلاند در اراک، افزود: فنلاند در زمینه انرژی های پاک، تصفیه آب و بهبود شرایط زیست محیطی توان مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: این کشور خواستار تقویت همکاری اقتصادی 2 جانبه با ایران است و به همین منظور در سفر به استان مرکزی از قابلیت های صنعتی و تولیدی بازدید می شود و انعقاد قرارداد با یک تولید کننده اراک در حوزه انرژی نیز دنبال خواهد شد.
سفیر فنلاند در ایران ادامه داد: تقویت مناسبات تجاری 2 جانبه ایران و فنلاند به ویژه بهره گیری از فناوری حوزه نفت و گاز از اهدافی است که می تواند در زمینه ایجاد اشتغال جدید تاثیرگذار باشد.
نوروانتو گفت: استان مرکزی ظرفیتی شناخته شده در حوزه صنعت دارد و تلاش می شود در راستای توسعه روابط تجاری انعقاد قراردادهای دیگر در مزیت های تولیدی این استان به صورت تخصصی دنبال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: این استان در زمینه دانش فنی و مهندسی، کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری توانمند است و امید می رود همکاری خوبی در بخش های مختلف بین این استان و فنلاند برقرار شود.
سعید فرخی افزود: بخشی از واحد های مادر تخصصی و پیمانکاری کلان صنعتی ایران در استان مرکزی فعالیت دارند و این استان زیرساخت های قوی در تولید و صادرات دارد و از تقویت روابط تجاری 2جانبه با فنلاند استقبال می کند.
دیدار با سید علی آقا زاده استاندار مرکزی، عقد قرارداد تجاری با شرکت شایان برق اراک در زمینه تولید چراغ های ضد انفجار، بازدید از شرکت و دیدار با فعالان تجاری و اقتصادی استان مرکزی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر یک روزه سفیر فنلاند به اراک است.
فنلاند از کشورهای حوزه اسکاندیناوی واقع در شمال اروپا است که پایتخت آن هلسینکی است و پنج میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
فنلاند از نظر مساحت هشتمین کشور و کم تراکم ترین منطقه اروپا است که از شمال با نروژ، از شرق با روسیه، از غرب با سوئد همسایه است و خلیج بوتنی در غرب، خلیج فنلاند در جنوب و دریای بالتیک در جنوب غربی آن قرار دارد.
صنایع فلزکاری و فنی به ویژه کشتی سازی از جمله مهمترین مزیت های حوزه تولید فنلاند است که به خاطر مرغوبیت و طراحی خوب شهرت جهانی دارد.
صنعت ماهیگیری نیز در فنلاند برجسته است و در بخش کشاورزی، دامداری، غلات و لبنیات فعالیت چشمگیری در این کشور وجود دارد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjiye8.uqexhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین