تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۶
جالب است ۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص ابلاغ قانون خروج از رکود گفت: در رابطه با قانون خروج از رکود پیش بینی های خوبی صورت گرفته است که اگر به سرنوشت دیگر قوانین دچار نشود و دستگاه های مربوطه به شکل درست نسبت به اجرای آن اقدام کنند اتفاق خوبی در حوزه تولید و سایر بازارها از جمله بازار سرمایه رخ خواهد داد.
اثرات مثبت قانون رفع موانع تولید بر بازار سرمایه در گرو اجرای صحیح
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در قانون رفع موانع تولید، ایجاد تاثیرات مطلوب در خصوص این قانون را منوط به اجرای درست و بدون نقص آن از سوی متولیان برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین، موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص ابلاغ قانون خروج از رکود گفت: در رابطه با قانون خروج از رکود پیش بینی های خوبی صورت گرفته است که اگر به سرنوشت دیگر قوانین دچار نشود و دستگاه های مربوطه به شکل درست نسبت به اجرای آن اقدام کنند اتفاق خوبی در حوزه تولید و سایر بازارها از جمله بازار سرمایه رخ خواهد داد.

وی افزود: تا پیش از این مواردی مانند پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان و متقاضیان ظرف مدت 45 روز به شکل قانون درآمد، اما با گذشت مدت زمان زیادی تاکنون این اتفاق میسر نشده است.

ثروتی تصریح کرد: تاثیرات مثبت از اجرای قوانین آن است که اراده کافی برای اجرای یک قانون وجود داشته باشد و مجلس هم در پی آن است که با همدلی و همزبانی کار را دنبال کند و قصد ورود چکشی به موارد و قوانینی که به نحو درست اجرا نمی شود را ندارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امید می رود متولیان مربوطه به شکل مطلوبی نسبت به اجرای این قانون اقدام کنند و هر کجا نیاز به اصلاح باشد از سوی مجلس همکاری های لازم انجام خواهد گرفت.

گفتنی است دولت در سال گذشته در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر رشد پویای درون‌زا و مقاوم در برابر مخاطرات خارجی و با هدف خروج غیرتورمی کشور از رکود، ضمن تحلیل عواملی که منجر به بروز رکود تورمی شده بود، برنامه‌ها و تدابیر مختلفی را به مورد اجرا گذارد که از جمله آن‌ها ارایه لایحه یک فوریتی «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» با رویکرد رفع معضلات و موانع فراروی بخش تولید، خارج کردن فعالیت‌های اقتصادی از رکود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولیدی بود. لایحه مذکور با همکاری و تعامل مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی اردیبهشت ماه سالجاری  در مجلس تصویب و هفته گذشته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را به منظور اجرا به نظام بانکی کشور ابلاغ کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.1d0iw6dmxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما