تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
جالب است ۰
با بکاری گیری شاخص های جدید بورس و شاخص کل و تغییر حجم مبنا، کانون کارگزاران از برنامه های سازمان بورس حمایت کرد.
حمایت کانون کارگزاران از سازمان بورس و اوراق بهادار
کانون کارگزاران از ۴ اقدام سازمان بورس حمایت کرد و انها را در راستای استانداردهای بین المللی و حرکت به سمت بورس های کشورهای پیشرفته دانست.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در پی انجام تحولاتی در بازار سرمایه که سال گذشته با بکاری گیری شاخص های جدید بورس و شاخص کل، تغییر حجم مبنا همراه و در سال جاری به انتشار مستقیم اطلاعات و افزایش دامنه نوسان یک درصدی شرکت های بورسی منتهی شده ، کانون کارگزاران از این برنامه های سازمان بورس حمایت کرد.

براساس این گزارش، در این رابطه روح ا...میر صانعی دبیر کل کانون کارگزاران با ارسال نامه ایی به محمدفطانت رئیس سازمان بورس اعلام کرد: این کانون برخود لازم می داند از اقدامات مفید و سازنده که اثرات مثبتی در بازار سرمایه بالاخص در بلندمدت به جا خواهد گذاشت، قدردانی و تشکر کند . این اقدامات و تصمیماتی که شجاعانه اتخاذ گردید است به شرح ذیل است:

1-      انتشار شاخص قیمت، شاخص قیمت و بازده نقدی (هموزن) و شاخص قیمت (هموزن) از تاریخ 4 اسفند 93.

این اقدام مناسب نیاز بسیاری از فعالان بازار و محققان را برطرف و امکان بررسی وضعیت بازار و میزان نوسان آن را به روش های مختلف فراهم نمود.

2-       کاهش حجم مبنای شرکت ها از تاریخ 2 اسفند 93.

کاهش حجم مبنا رسیدن به نقطه تعادل را در معاملات سهام شرکت ها تسریع می کند، بنابراین افزایش دهنده نقدشوندگی سهام و حجم و ارزش معاملات اشت.

3-       انتشار اطلاعات ناشران بر روی کدال به صورت مستقیم و بالتبع آن کاهش زمان توقف نمادها از دوم خرداد.

بدیهی است که این اقدام در کاهش دسترسی و سوء استفاده های احتمالی از اطلاعات نهانی و عدم توقف نمادها و افزایش نقدشوندگی بسیار سودمند خواهد بود.

4-      افزایش دامنه نوسان در بورس به 5± درصد از دوم خرداد.

افزایش دامنه نوسان در کاهش صف های خرید و فروش، افزایش تحلیل در بازار، افزایش نقدشوندگی مثمرثمر  خواهد بود.

این کانون به نمایندگی از اکثریت فعالان بازارسرمایه از این اقدامات و تصمیمات جسورانه و مثبت سپاسگذاری می نماید و آنها را در راستای استانداردهای بین المللی و حرکت به سمت بورس های کشورهای پیشرفته می داند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.knit23nxqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین