تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
جالب است ۰
به منظور آشنایی کارگزاران:

برگزاری دوره آموزشی اوراق مشتقه در انگلستان توسط مرکز مالی ایران

انگلستان، دومین میزبان مرکز مالی ایران
علی نقوی، مدیر عامل مرکز مالی ایران و صندوق توسعه بازار سرمایه در حاشیه نخستین دوره آموزش' اوراق مشتقه و بازارهای مالی جهان' برای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های مهم کارگزاری ایران، در لندن، گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی اطلاعات و دانش کافی در مورد ظرفیت ها و توانایی بالقوه اقتصادی ایران ندارند .
برگزاری دوره آموزشی اوراق مشتقه در انگلستان توسط مرکز مالی ایران
نخستین دوره آموزش' اوراق مشتقه و بازارهای مالی جهان' برای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های کارگزاری ایران روز چهارشنبه در لندن، گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین  و به نقل از سنا علی نقوی، مدیر عامل مرکز مالی ایران و صندوق توسعه بازار سرمایه در حاشیه نخستین دوره آموزش' اوراق مشتقه و بازارهای مالی جهان' برای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های مهم کارگزاری ایران، در لندن، گفت: به رغم تلاش های صورت گرفته، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی اطلاعات و دانش کافی در مورد ظرفیت ها و توانایی بالقوه اقتصادی ایران ندارند .

نقوی با اشاره به اشتیاق زیاد سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران اروپایی برای ورود به بازار ایران پس از رفع تحریم ها، اضافه کرد: به رغم اینکه قوانین و مقررات در ایران برای سرمایه گذاری خارجی بسیار خوب دیده شده است اما هنوز خیلی از سرمایه گذاران خارجی اطلاعاتی راجع به این مقررات نداشته و حتی نمی دانند چطور در ایران می توانند کد معاملاتی بگیرند.

وی افزود: در حال حاضر خیلی از شرکت های خارجی که علاقه مند هستند وارد بازار ایران شوند، بدرستی نمی دانند از کجا باید شروع کنند و ایران چه فرصت هایی تازه ای حاضر است در اختیار آنها قرار دهد .

نقوی اضافه کرد: این در حالی است وقتی یک سرمایه گذار خارجی می خواهد وارد ایران شود، باید با قوانین و مقررات، وضعیت اقتصادی و ظرفیت های آن کاملا آشنا باشد و مرکز مالی ایران به همین دلیل در حال برنامه ریزی های لازم است تا ضمن ارایه اطلاعات به سرمایه گذاران خارجی؛ به آنها آموزش های لازم را داده و با وضعیت صنعت و بازار سرمایه در ایران آشنا کند.

وی با بیان اینکه در سه و چهار ماه گذشته هیات های خارجی زیادی به ایران آمده اند، گفت: آنها علاقه مند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشورمان هستند و قصد دارند با جمع آوری اطلاعات لازم ، پس از لغو تحریم ها بتوانند به صورت فعال وارد شوند.

مدیر عامل مرکز مالی ایران افزود: بازار سرمایه ایران در یک دهه گذشته رشد بسیار خوبی داشته و قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه ایران نیز با تغییرات صورت گرفته در آن در سال 84، جزو مدرن ترین قوانین بازارهای مالی جهان است.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه افزود: در طی این سال ها، نهادهای مالی زیادی برای توسعه بازار سرمایه کشور تاسیس شده و در حال حاضر این فرصت فراهم گردیده است که با استفاده از ابزارهایی که در بازار سرمایه ایران هست، بتوانیم سرمایه گذاران خارجی زیادی را جذب کنیم.

علی نقوی اضافه کرد: در پرتو تغییر و تحولات صورت گرفته هم اکنون این امکان وجود دارد که سرمایه گذاران خارجی سهام شرکت های ایرانی را به صورت یکجا در بازار سهام ایران بخرند و یا از طریق صندوق های سرمایه گذاری و ارزی اقدام کنند.

وی افزود : با توجه به فراهم شدن زیرساخت های نرم افزاری لازم در ایران، این سرمایه گذاران می توانند معاملات خود را حتی به صورت چند ارزی انجام دهند .

علی نقوی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های در حال اجرا، زیرساخت های لازم برای اینکه شرکت ها بتوانند همزمان سهام شان را در بورس های داخلی و خارجی معامله کنند، در حال آماده شدن است.

وی گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک شرکت های ایرانی بتوانند در بورس های خارجی پذیرش شوند وشرکت های خارجی نیز بتوانند در بورس ایرانی پذیرش شوند که البته یکی از الزامات این کار اجرای استانداردهای حسابداری بین المللی است که بر همین اساس، شرکت های ایرانی ملزم شده اند تا دو سال آینده این استانداردها را در شرکت های خود پیاده سازی کنند .

نقوی با اشاره به اهمیت آگاهی سرمایه گذاران خارجی از ظرفیت ها اقتصادی ایران، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است در سایت های ایرانی به زبان انگلیسی فرصت های جدید سرمایه گذاری در ایران معرفی شود و این کار در سایت مرکز مالی ایران و یا سایت های دیگر صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی داشتن سرمایه گذاران خارجی از جزییات اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری، گفت : این کار باید با یک استاندارد مناسب صورت داد ضمن اینکه با توجه به اهمیت آشنایی سرمایه گذاران با مقررات حاکم بر بازار سرمایه ایران، علاقه مند هستیم که آموزش های لازم را در این زمینه به سرمایه گذاران خارجی بدهیم .

نقوی با اشاره به تلاش های جاری برای شناسایی و رفع موانع موجود در راه سرمایه گذاری خارجی در ایران، اضافه کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه ریزی خیلی جدی در این زمینه شروع کرده و در همین راستا یک کمیته سرمایه گذاری خارجی با هدف بررسی این مشکلات ایجاد کرده است .

نقوی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است در شهریور ماه آینده یک همایش با حضور فعالان مالی دنیا به منظور هم اندیشی دراین زمینه در تهران برگزار شود.

وی همچنین بررسی زیرساخت سامانه معاملات، افشای اطلاعات مالی شرکت های ایرانی به زبان خارجی از جمله دیگر اقداماتی نام برد که به منظور جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی در حال انجام شدن است .

وی گفت : در کنار ارایه اطلاعات و آموزش به طرف های خارجی، فعالان اقتصادی ایرانی نیز باید با بازارهای جهان آشنا شده و ارکان آن را خوب بشناسند تا بتوانند در قالب این روابط ، ارتباطاتشان را تقویت کنند.

مدیر عامل مرکز مالی ایران تصریح کرد: لازمه ارتباطات بین الملل و توسعه روابط بین المللی، آموزش است و همین دوره آموزشی در لندن که مرتبط با بازارهای مالی جهانی و انواع بورس های و ابزارهای روز بورس های دنیا است، در همین راستا انجام شده است.

وی افزود: اعتقاد ما این است که با علاقه مندی که در سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران وجود دارد ، با رفع تحریم ها، سرمایه گذاری خارجی زیادی وارد بازار کشور خواهند شد و نیاز است که فعالان ایرانی از هم اکنون آمادگی لازم را بدست آورند .

نقوی افزود: با توجه به اینکه انگلستان یکی از مرکز اصلی مالی دنیا است و از این نظر بسیار پیشرفته است، این کشور را برای محل آموزش در این دوره انتخاب کرده ایم تا از تجربیات اساتید اینجا استفاده می کنیم با این هدف که در بعد از تحریم ها شرکت فعال ایرانی مثل کارگزارها ، بانک ها و بیمه ها اگر بخواهند ارتباطات بین المللی خود را تقویت کنند، بدانند از چه مکانیزم ها و ابزارهایی باید استفاده کنند و یا با چه ابزار هایی سرمایه گذاران خارجی را جذب کنند.

وی همچنین اضافه کرد: بازار سرمایه گذاری ایران، از بازارهای بکر و جذاب دنیا است و با نرخ بازده مناسبی که در سال های گذشته داشته است پیش بینی می شود با لغو تحریم ها سرمایه گذاران خارجی زیادی وارد بازار ایران شوند.

نقوی اضافه کرد: در همین حال برخی از شرکت های ایرانی نیز ابراز تمایل کرده اند که در بورس های خارجی از جمله بورس لندن عضو شوند و ما دراین زمینه نیز در حال برنامه ریزی و ارایه آموزش های لازم به طرف های ایرانی هستیم و طبعا هرچه این ارتباطات تقویت شود ، بازار بورس ایران توسعه بیشتری خواهد یافت.

وی گفت: ما در بهمن ماه گذشته یک دوره ویژه آموزشی برای کارگزارهای ایرانی در سوئیس برگزار کردیم وعلاوه بر دوره آموزشی کنونی در لندن قرار است دو دوره دیگر تا آخر تابستان، یک دوره ویژه کارگزاران و یک دوره ویژه بانک ها ، در انگلستان برگزار شود که برنامه ریزی ها آن نیز صورت گرفته است ضمن اینکه مذاکراتی صورت گرفته است که اساتیدی انگلیسی برای آموزش کارشناسان و کارگزارهای ایرانی بتوانند به ایران بیایند

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.init23nxwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین