تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
جالب است ۰
سازمان راهداری بندر چابهار را برای حمل‌ونقلی‌ها جذاب می‌کند

تسهیلات ویژه برای بازرگانان ایرانی و کامیون‌داران افغان

تخفیف ۳۳ درصدی سوخت و ۵۰ درصدی تعرفه‌های بندری
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای جذب شرکت‌های حمل‌ونقل به بندر چابهار و استفاده از این بندر تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته که شامل تخفیف ۳۳ درصدی مابه‌التفاوت سوخت دریافتی سازمان راهداری برای کامیون‌های افغان که به بندر چابهار تردد می‌کنند و تخفیف ۵۰ درصدی تعرفه‌های بندری برای شرکت‌های حمل‌ونقل است.
تسهیلات ویژه برای بازرگانان ایرانی و کامیون‌داران افغان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل ازسایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، بندر چابهار که چندین سال است توسط سازمان‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی در حال تجهیز و ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل است، اکنون آماده استفاده و بهره‌برداری است اما انگار هنوز جذابیت چندانی برای فعالان ترانزیتی ندارد. بندر چابهار هنوز دچار کمبودهایی در زمینه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای است و فعالان ترانزیت هم‌چنان ترجیح می‌دهند کالاهای خود را به بندر شهید رجایی در بوشهر حمل و سپس ترخیص کنند.

با این همه توجه ویژه‌ای که برخی کشورهای خارجی به ویژه هندوستان به بندر چابهار به عنوان یک نقطه مهم در کریدور ترانزیتی جنوب-شمال طی سال‌های اخیر داشته‌اند باعث شد تا بندر چابهار هر سال تجهیزات و زیرساخت‌های بهتر و بیشتری به خود ببیند. اکنون نیز سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای جذب فعالان حوزه ترانزیت به استفاده از امکانات این بندر، تسهیلات خاص و ویژه‌ای در نظر گرفته است. تسهیلاتی که می‌تواند برای بازرگانان ایرانی بسیار جذاب باشد.

بنا به نامه‌ای که مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به اتاق تهران ارسال کرده است این تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه برای تشویق و ترغیب تجار و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی و افغان در نظر گرفته شده است. «محمدجواد عطرچیان» با اشاره به توسعه امکانات و تجهیزات بندر چابهار از یک سو و موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی ویژه این بندر این تسهیلات را برای کلیه محموله‌هایی که از چابهار به افغانستان حمل می‌شوند در نظر گرفته است. کامیون‌های افغان که برای حمل این کالاها به بندر چابهار تردد کنند می‌توانند از 33 درصد تخفیف مابه‌التفاوت سوخت دریافتی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برخوردار شوند. هم‌چنین برای تسهیل ورود این کامیون‌ها جهت حمل بار از چابهار به افغانستان، این کامیون‌ها بدون هیچ‌گونه محدودیتی مجوز‌های لازم برای ورود موقت را دریافت می‌کنند.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای این که بتواند شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایرانی و افغان را نیز جذب کند تخفیفی 50 درصدی برای تعرفه‌های حقوق و عوارض بندری، تخلیه و بارگیری، انبارداری و ... در نظر گرفته است. با این تسهیلات شرکت‌های حمل‌ونقل می‌توانند با حاشیه سود بیشتری کالاهای بازرگانان خارجی را که مقصد نهایی‌شان افغانستان است به بندر چابهار برده و از آنجا از طریق کامیون‌های افغان به این کشور حمل کنند.
این تسهیلات هم می‌تواند باعث حضور بیشتر و سرمایه‌گذاری بالاتر در بندر چابهار شود و هم ترانزیت منطقه‌ای و خارجی را به این بندر افزایش دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.x9xrak9w7pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین