تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
جالب است ۰
پور ابراهیمی: قاچاق سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالا به کشور

ارزش واردات قاچاق از فروش نفت‌خام سبقت گرفت

نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به طور سالانه به وضعیت تولید اشاره کرد و گفت: ۱۴ ماه از ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گذشت و هنوز دولت یک خط آیین‌نامه ننوشته است.
ارزش واردات قاچاق از فروش نفت‌خام سبقت گرفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاینو به نقل از فارس محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه موضوع واردات به دو بخش قاچاق و رسمی تقسیم می‌شود، اظهار داشت:‌ قاچاق به دلیل عدم اجرای قانون روی می‌دهد و این در حالی است که 14 ماه از قانون مبارزه با قاچاق مصوب مجلس شورای اسلامی می‌گذرد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با وجود تفسیر قانون همچنان نانوشته مانده است، گفت: هم اکنون شاهد شرایطی هستیم که تولید کنندگان به دلیل واردات بی رویه و قاچاق کالا با کمبود فروش و در نتیجه کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه شده‌اند.

پورابراهیمی با اعلام این خبر که سالانه بین 20 تا 25 میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور می‌شود، گفت:‌ اگر این میزان به ریال تبدیل شود ارزش آن از میزان فروش نفت خام فراتر می‌رود و این امر آثار زیان‌باری در اقتصاد کشور دارد.

وی با اشاره به ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دولت مکلف شد، ظرف سه ماه امکانی برای رهگیری تمام محصولات موجود در بازار فراهم کند و هنوز با گذشت 14 ماه هیچ اقدام عملی دیده نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس تاکید کرد: ماده 27 و 7 این قانون هم بر لزوم مبارزه با قاچاق و فراهم کردن شرایطی برای رهگیری کالاهای موجود در بازار تاکید دارد، اما همچنان اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عزمی از سوی دولت برای مبارزه با قاچاق کالا نیست، گفت: واردات از مبادی غیر رسمی و به صورت غیرقانونی سودهای هنگفتی را برای برخی افراد ایجاد کرده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: علاوه بر کالای وارداتی قاچاق از مبادی رسمی کالاهایی که ضرورتی برای ورود ندارند، اجازه ترخیص داده می‌شود که شامل اسباب‌بازی تا خودروهای لوکس خارجی می‌شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.0d0iw6dmegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین