تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
جالب است ۰
با انتشار مستقیم اطلاعات بر سامانه کدال رخ می دهد:

تقویت تحلیل و مسوولیت پذیری در بازار سرمایه

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس، انتشار مستقیم اطلاعات شرکت‌ها در سامانه کدال را از اول خرداد تصمیمی بسیار خوب توصیف کرد که در بلند مدت می تواند باعث تقویت تحلیل در بازار شود و مدیران و ناشران را به سوی درجات بالاتری از مسوولیت پذیری سوق دهد.
تقویت تحلیل و مسوولیت پذیری در بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،علی بیک زاده،  در گفت و گو با سنا تصریح کرد: وقتی اطلاعات پیش بینی و میان دوره ای حسابرسی شده و نشده به شکل مستقیم از طرف ناشر روی سایت کدال قرار گیرد و نظارت سازمان پس از افشا باشد، مدیران و ناشران  سعی خواهند کرد سیستم مالی و اطلاع رسانی خود را به نوعی ساماندهی کنند که پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی سهامداران باشد.

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس همچنین سرعت بالای انعکاس اطلاعات و  مصون ماندن مجموعه سازمان از شائبه های احتمالی را از دیگر مزایای رویه جدید دانست .

وی اظهار داشت: سایر بورس ها هم در کشورهای رقیب همین وضعیت را دارند؛  به این معنا که مدیر شرکت به صورت مستقیم اطلاع رسانی انجام می دهد و البته مسوولیت هم با خود اوست.

بیک زاده پیش بینی کرد: مدیرانی که مشکلی در اطلاع رسانی ندارند و سیستم مالی آنها به نحوی است که پاسخگوی نیازهای سهامداران هست، از انتشار مستقیم اطلاعات روی سامانه کدال استقبال کنند و مدیرانی هم که احیانا در سیستم مالی خود دچار ضعف باشند، حتی در صورت مقاومت های اولیه، ناگزیر شوند خود را با رویه جدید تطبیق دهند تا بتوانند پاسخگوی نیاز سهامداران باشند.    

وی در عین حال در خصوص ضعف های احتمالی این سامانه در گام های نخست گفت: امکان دارد اطلاعاتی که به بازار ارائه می شود، حاوی اشتباهات عمدی و سهوی باشد یا ثبت کننده اطلاعات، از حداقل کیفیت اطلاعات اطمینان نداشته باشد که در این خصوص هم این آمادگی وجود دارد که به این موارد رسیدگی  و آیین نامه ها با وضعیت جدید تطبیق داده شود.   

رئیس اداره نظارت بر ناشران فرابورس، همچنین از برنامه هایی در این خصوص خبر داد که قبل از اجرای رویه جدید در اول خرداد اجرا می شود و تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی افزود: آموزش ناشران، اصلاح قوانین و مقررات حقوقی و انضباطی، آمادگی روانی در بازار با اطلاع رسانی ها و مصاحبه های رسانه ای و ایجاد زیرساخت های فناوری که  خود سیستم کدال بخشی از کنترل ها را انجام دهد، از جمله برنامه هایی است که اداره نظارت بر ناشران فرابورس در این راستا به اجرا خواهد گذاشت.  

یادآور می شود: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، به تازگی در حاشیه هفتمین کنفرانس بین‌المللی ابزارهای مالی اسلامی در جمع خبرنگاران از تغییر رویه انتشار اطلاعات شرکت ها در سامانه کدال از اول خرداد خبر داد .

دکتر محمد فطانت تصریح کرده است: ناشر تمام اطلاعات شرکت‌ها  را به صورت مستقیم و بدون دخالت نظر هرگونه کارشناس، منتشر خواهد کرد و به شرکت‌های مشاوره هم این امکان داده می شود تا درباره هرکدام از اطلاعات منتشره به صورت آزاد و بدون هزینه  اظهار نظر کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.x0x2yt0ska26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین