کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده اکو بانک ترکیه:

بازار سرمایه یکی از اهداف سرمایه گذاران خارجی

سهامداران تیزهوش باشند

21 ارديبهشت 1394 ساعت 14:04

P/E پایین شرکت ها در بازار سرمایه موقعیت وسوسه کننده ای است تا سرمایه گذاران خارجی را جذب کند. لذا، سهامداران باید تیزهوش باشند و سهام خود را به راحتی از دست ندهند زیرا با حضور سرمایه گذاران خارجی به کشور و واریز سرمایه های کلان، سهام آنها از دستشان خارج خواهد شد.


هم اکنون قیمت ها در بازار سرمایه ما پایین ترین قیمت های ممکن نسبت به کشورهای اطراف است و این موقعیتی جدید برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود که با استفاده از  P/E پایین شرکت ها، وارد شود و در بورس سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا ، محمد صادق آجرلو، نماینده بانک اکو ترکیه در خصوص روند سرمایه گذاری خارجی در ایران اظهار داشت: به طور مشخص بعد از توافق سوئیس دید سرمایه گذاران خارجی به کشور تغییر کرده است و بازار سرمایه ما یکی از اهداف سرمایه گذاری آنها خواهد بود.

وی در این خصوص بیان داشت: P/E پایین شرکت ها در بازار سرمایه موقعیت وسوسه کننده ای است تا سرمایه گذاران خارجی را جذب کند لذا، سهامداران باید تیزهوش باشند و سهام خود را به راحتی از دست ندهند زیرا با حضور سرمایه گذاران خارجی به کشور و واریز سرمایه های کلان، سهام آنها از دستشان خارج خواهد شد.

آجرلو در خصوص هفتمین دوره بازارهای سرمایه اسلامی خاطر نشان ساخت: دوره ها بسیار تأثیرگذار بود اما به نظر می رسد اگر شرکت کنندگان در این دوره هر کدام از تجربیات خود صحبت کنند و روند اجرایی شدن ابزارهای معاملاتی اسلامی را در کشورهای خود بازگو کنند می توان از این تجربیات استفاده بهینه برد.

وی افزود: در این دوره متوجه شدیم که کمیته فقهی سازمان بورس نقش بسیار حساسی را در بازار سرمایه کشور ایفا می کند و به نظر می رسد ایجاد ارتباط با این کمیته و استفاده از علم و دانش آن برای ترکیه مفید باشد لذا صحبت های لازم انجام شد که اکو بانک ترکیه ارتباطات بیشتری با کمیته فقهی سازمان بورس برقرار کند.

 


کد مطلب: 2323

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/2323/بازار-سرمایه-یکی-اهداف-گذاران-خارجی

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir