تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۰
جالب است ۰
رییس هیأت مدیر مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی؛

برای بهره درست از شبکه های اجتماعی تدوین قانون و مقررات الزامی است

ضرورت دارد واقعیت نقش موثر این نوع فعالیت اطلاع رسانی در بازار سرمایه را قبول کنیم و به فرایند تدوین قوانین و مقررات با الگو برداری از سایر بورس های جهان سرعت بخشیده تا بتوانیم از امتیازات مثبت این تحول تکنولوژیک در راستای بهبود بازار سرمایه استفاده کنیم.
برای بهره درست از شبکه های اجتماعی تدوین قانون و مقررات الزامی است
مقاومت در برابر پیشرفت های تکنولوژیک اقدام صحیحی نیست. ما هم با قبول این واقعیت که فضای مجازی توسعه پیدا کرده و در آینده هم با روند فزاینده تری رشد خواهد کرد باید به بررسی مزایا و معایب این حرکت توسعه ای بپردازیم.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا ،  رییس هیأت مدیر مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی با بیان مطلب فوق گفت: این روزها هم در ایران و در دنیا شاهد رشد اطلاع رسانی و تحلیل در فضاها و شبکه های اجتماعی توسط کاربرهای مختلف هستیم که برخی به شکل رسمی و برخی به صورت غیر رسمی به انتشار اخبار می پردازند.

علی اسلامی بیدگلی در ادامه افزود: توسعه این فعالیت ها چالشی است که در سالهای گذشته بازارهای مالی دنیا را تحت تأثیر قرار داده است و تا جایی توسعه پیدا کرد که بورس های مهم دنیا نظیر بورس نیویورک مجبور شدند برای راهبری این حوزه اقدام به نگارش قوانین و مقرارت در حوزه شبکه های اطلاع رسانی مجازی کنند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد در ایران نیز باید این واقعیت را قبول کنیم و برای راهبری آن قوانین و مقرراتی تنظیم شود. بدیهی است که چنانچه این قوانین و مقررات به گونه ای تدوین شود که بتواند هم از اشاعه اخبار و اطلاعات نادرست جلوگیری کند و هم اطلاعات صحیح را با سرعت مناسب به دست مخاطبین برساند می تواند بسیار برای توسعه بازار سرمایه مفید باشد.

اسلامی بیدگلی به اصلی ترین چالش موجود که این روزها در خصوص رشد فعالیت های مجازی و غیر رسمی شبکه های اجتماعی شایع است، گفت: این اتفاق منجر به بروز شایعات متعدد در بازار سرمایه می شود که برخی از این شایعات به صدق و صحتش تردید وجود دارد. همچنین با توجه به اینکه این اطلاعات از طریق نهادهای دارای مجوز منتشر نمی شود و افراد ناشر از فیلترهای تأیید صلاحیت علمی و حرفه ای عبور نکردند ممکن است گاهی اوقات شائبه این موضوع ایجاد شود که به اطلاعات و تحلیل ها خدشه وارد شده است.

وی به چالش دیگری اشاره کرد و ادامه داد: به دلیل سرعت نفوذ بسیار بالای شبکه های اجتماعی، بعد از انتشار اخبار، حجم رفتارهای هیجانی در بازار بسیار زیاد شده و همین امر طبیعتاً منجر به افزایش نوسانات در بازار سرمایه شده در نتیجه ممکن است در آینده برخی مخاطبین از این دست شایعات استفاده کرده و دچار خسران در بازار شوند.

رییس هیأت مدیر مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی، در پایان خاطر نشان کرد:  ضرورت دارد واقعیت نقش موثر این نوع فعالیت اطلاع رسانی در بازار سرمایه را قبول کنیم و به فرایند تدوین قوانین و مقررات با الگو برداری از سایر بورس های جهان سرعت بخشیده تا بتوانیم از امتیازات مثبت این تحول تکنولوژیک در راستای بهبود بازار سرمایه استفاده کنیم.
https://sarmayegozarionline.ir/vdcd.f0x2yt0s9a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین