تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۰
جالب است ۰
عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد:

بورس کالا ابزاری برای تنظیم بازار

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در شرایط فعلی که عمده مشکلات اقتصادی به نبود شفافیت برمی گردد، خوشبختانه در حوزه مبادلات کالاها به دلیل عرضه و معامله عمده محصولات در بورس کالا، شاهد نظم و دادوستدهای شفاف هستیم.
بورس کالا ابزاری برای تنظیم بازار
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد حسین فرهنگی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی به مدیریت مطلوب بازارها نیاز داریم ،گفت: بورس کالا با ایجاد شفافیت و زیرساخت های لازم توانسته بستری مناسب را برای بازاری رقابتی فراهم کند به طوریکه برای تنظیم بازارها از مکانیسم این بورس بهره گرفته می شود.

نمایند مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا را از اصلی ترین مزایای بورس کالا عنوان کرد که همین فاکتور سبب ایجاد رقابت و سلامت در روند معاملات می شود.

عضو هیات رئیسه مجلس به خروج از نظام قیمت گذاری  با استفاده از بورس کالا اشاره کرد و گفت: کشف و تعیین قیمت محصولات مختلف از جمله فولاد مطابق با مجموعه قوانین و مقررات جاری کشور براساس قیمت های پایه جهانی و مکانـیزم عرضه و تقاضا، در بورس کالا صورت می‌پذیرد و از شمول قیمت گذاری خارج است.

فرهنگی افزود: اقدامات آمریکا در بازار فولاد باعث شده تا مشکلات بین المللی در این حوزه برای اروپا و سایر کشورهای صاحب فولاد ایجاد شود که این اتفاقات در بازار ما و روند صادرات و واردات فولاد تاثیرگذار است؛ از این رو شفاف بودن روند معاملات در بورس کالا از فاکتورهایی است که از ایجاد التهاب کاذب در بازارها جلوگیری می کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciruar.t1apr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما