تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
جالب است ۰
چهار ابرنفتکش چارتر شرکت BP که مجموعا حامل هشت میلیون بشکه نفت هستند، بیش از دو ماه است که در ساحل شرق چین نگه داشته شده‌اند.
پرچم قرمز برای صادرات نفت به چین بالا رفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، سرگردانی این نفتکش‌ها ممکن است نشان دهنده ضعیف شدن تقاضا از سوی پالایشگاه‌های مستقل چینی باشد.

شرکت BP یکی از نخستین شرکت‌های نفتی غربی است که فروش نفت خام به پالایشگاه‌های مستقل چین را آغاز کرد. این پالایشگاه‌های کوچک برای نخستین بار در سال 2015 سهمیه واردات نفت را از سوی دولت دریافت کردند. شرکت BP معمولا نفت را از غرب آفریقا به استان شاندونگ که محل فعالیت اکثر پالایشگاه‌های مستقل چین است، می‌برد.

اما اکنون به دلیل قیمت‌های بالای نفت و مقررات مالیاتی جدیدی که چین در اول مارس معرفی کرد، تقاضا از سوی این پالایشگاه‌ها ضعیف شده است. پیش از این پالایشگاه‌های مذکور از روزنه‌های متعدد فرار مالیاتی در چین استفاده کرده بودند. اما چین اول مارس مقررات مالیاتی و مکانیسم‌های گزارش‌دهی جدیدی معرفی کرد تا با فرار مالیاتی پالایشگاه‌های مستقل مقابله کند.

این مقررات مالیاتی جدید به حاشیه سود پالایشگاه‌های مستقل لطمه زده و ممکن است خرید نفت آنها را محدود کند و احتمالا بر رشد تقاضا در بزرگترین واردکننده نفت جهان تاثیر بگذارد.

معامله‌گران نفت به رویترز اظهار کرد اگرچه برای تولیدکنندگان و بازرگانان ارسال محموله‌های نفتی پیش از یافتن خریدار غیرمعمول نیست اما محموله‌هایی در اندازه چهار ابرنفتکش تحت چارتر به مقابله به مدت دو ماه است که سرگردان هستند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgzz9x.ak9wx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما