تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
افت شدید شاخص ها در بازار چین منجر به افت دیگر متغیرها در بازارهای آسیایی شد و بازارهای این منطقه را یک دست سبزپوش کرد(در اکثر بازارهای آسیایی افت شاخص ها به رنگ سبز و افزایش آنها به رنگ قرمز نمایش داده می شود .
ناآرامی بازارها با اوضاع آشفته سیاسی و اقتصادی جهان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بدترین عملکرد چهار ماهه در بازارهای آسیایی نسبت به سال 2015 میلادی در حالی به ثبت رسید که سنگینی تعرفه ها بر صادرات چین، موجب افت تقاضای صادرات از این کشور شد.

در منطقه یورو نیز، افت قیمت پزو مکزیک به دلیل پیروزی نامزد چپ گرای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به ثبت رسید .

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور که سابقا در سمت شهردار مکزیکوسیتی مشغول به فعالیت بود در طول مبارزات انتخاباتی مبارزه با فساد اقتصادی را اولویت اصلی برنامه های خود اعلام کرده بود. خصوصی سازی صنعت نفت و گاز از دیگر برنامه های این نامزد چپگرای انتخابات مکزیک عنوان شده بود.

اما در بازار اروپا، در پی اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مکزیک ریکاردو آنایا، نامزد جناح محافظه کار با پذیرش شکست به صورت رسمی پیروزی جناح چپ را به رسمیت شناخت.

در این بین، شاخص بلوچیپ شانگهای با افت 2.3 درصدی معاملات را آغاز کرد و پیش بینی می شود تا پایان ساعات معاملاتی، افت بیشتری را متحمل شود .

شاخص آسیا پاسفیک نیز با افت بیش از 0.6 درصدی رو به رو شد و از هفته گذشته تا به حال بیش از 2 درصد روند نزولی را از خود به جای گذاشت.

در این بازارها، نیکی ژاپن 2.2 درصد افت کرد اما بیشترین میزان افت شاخص ها در بازار شانگهای و کره جنوبی به ثبت رسید در حالی که بازار هنگ کنگ در تعطیلات رسمی به سر می برد .

در بازار این منطقه، قیمت یوآن روند منفی داشت و بیشترین میزان کاهش را نسبت به آگوست 2015 از آن خود کرد.

از سوی دیگر، ناآرامی در کابینه انگلا مرکل موجب بروز نگرانی های آتی نسبت به اوضاع سیاسی قدرتمندترین اقتصاد اروپا شده است.

منابع آگاه اعلام کردند که هوزست زیهوفر، وزیرکشور آلمان بر اثر اختلافات بر سر قوانین مهاجرتی با صدراعظم، درخواست استعفا داده است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی به طور کلی می خواهد پناهندگان را رد کند. اما مرکل معتقد است که در صورتی آلمان می تواند پناهندگان را رد کند که توافقاتی درباره پذیرش مجدد آن ها  از طرف دیگر کشورها وجود داشته باشد.

در آمریکا نیز، فشارهای وارده از سوی ترامپ بر اوپک در هفته جاری موجب نوسان بر بازار نفت شد در حالی که عربستان در بیانیه ای اعلام داشته که تولیدات خود را افزایش می دهد تا بتواند قیمت نفت را در سطح پایین نگه دارد تا آسیبی به اقتصاد آمریکا وارد نشود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdjz0x.yt0sf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین