تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۳
جالب است ۰
به زودی بورس انرژی میزبانی می کند:

برای اولین بار، اوراق سلف نفت کوره در بازار سرمایه

دارایی پایه اوراق نفت کوره ۳۸۰ سانتی استوک است و هدف ازعرضه آن تأمین مالی طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران است.
برای اولین بار، اوراق سلف نفت کوره در بازار سرمایه
مدیر عامل بورس انرژی ایران اعلام کرد: به زودی و برای اولین بار ، نخستین مرحله از اوراق سلف موازی استاندارد نفت کوره شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی عرضه می گردد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا دکتر سید علی حسینی گفت: دارایی پایه اوراق نفت کوره 380 سانتی استوک است و هدف ازعرضه آن تأمین مالی طرح های توسعه ای شرکت ملی نفت ایران است.

وی افزود: اندازه هر قرارداد از این اوراق معادل یک تن نفت کوره بوده و عرضه بصورت ریالی انجام خواهد شد. انتشار این اوراق با مجوز صادره توسط سازمان بورس و اوراق بهادار و بر اساس درخواست شرکت ملی نفت ایران صورت می گیرد.

متعهد پذیره نویسی این اوراق شرکت تأمین سرمایه امین و کارگزار عرضه کننده کارگزاری خبرگان سهام است.

گفتنی است این اوراق قابلیت اعمال اختیار فروش و خرید تبعی را به ترتیب برای سرمایه گذاران و شرکت ملی نفت ایران طبق شرائط قرارداد داراست و همچنین از قابلیت معامله ثانویه در بورس انرژی ایران برخوردار است.

یادآور می شود، معاون سرمایه گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت ایران از مراحل نهایی مذاکره برای عرضه نفت کوره در بورس انرژی خبرداد.

علی کاردر با اشاره به گفتگوهایی که با مدیر اموربین الملل شرکت ملی نفت ایران و سازمان بورس در باره بورس انرژی و برنامه ریزی صورت گرفته در باره محصولات قابل عرضه در آن، گفت: قرار است نفت کوره را در بورس انرژی عرضه کنیم و در مرحله مذاکره هستیم و امیدواریم تا پایان فروردین ماه این موضوع را با بورس نهایی کنیم.

کاردر تاکید کرد که هم اکنون اوراق سلف موازی استاندارد که بر پایه نفت کوره است، در بورس عرضه می شود و به زودی نفت کوره هم به آن افزوده می شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.wb5urhb5wiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما