تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
جالب است ۰
تحلیلگر اقتصادی بازار سرمایه پیش بینی کرد:

رشد بازار سرمایه و ایجاد بازاری با ثبات در هفته های آتی

نیکجو با در نظر گرفتن تاثیرات توافق حاصله بازار مثبتی را در روزهای آتی پیش بینی کرد و افزود: بازار سرمایه در هفته های پیش رو و در بازه زمانی بلند مدت بازار با ثباتی خواهد بود و این رشد می تواند در بلند مدت شیب ملایم را با خود داشته باشد.
رشد بازار سرمایه و ایجاد بازاری با ثبات در هفته های آتی
با توجه به پیش نگر بودن بازارهای مالی، انجام توافق میان ایران و 1+5 و همچنین صدوربیانیه پیرو آن از لحاظ روانی بر بازار سرمایه اثرگذار بوده و رشد شاخص را در پی داشته و دارد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا، قاسم نیکجو، تحلیلگر اقتصادی بازار سرمایه با اشاره به اعلام بیانیه مشترک ایران و کشورهای 1+5 در پایان مذاکرات لوزان تصریح کرد: انتظار بازار از توافق حاصل شده آن است که رشد اقتصادی را به ارمغان بیاورد و بازار سرمایه نیز از این رشد بی نصیب نخواهد بود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از افت بازار سرمایه مربوط به ابهامات مذاکرات هسته ای بوده است به این معنا که تیره شدن دور نمای مذاکرات هسته ای در سالهای گذشته و تشدید فضای رکودی حاکم بر اقتصاد موجب شد تا فعالان بازار سرمایه با توجه به آینده نامعلوم بازار دست از سرمایه گذاری در بازار سرمایه بکشند.

وی افزود: با این وجود فعالیت کنشگران اقتصادی عامل مهمی در رکود اقتصادی کشور به ویژه بازارسرمایه به شمار می رفت و میتوان گفت از جمله عوامل غیرمستقیم اثرگذار در افت بازار نامعلوم بودن نتیجه توافقات هسته ای بوده است.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: اثرات واقعی تر توافق هسته ای و تغییر و تحولات اساسی حاصل از آن در آینده رخ خواهد داد که مهمترین آن حضور آن در WTO و چرخه تولید جهانی خواهد بود.

به گفته نیکجو اثرات مثبت بلند مدت این توافقات نتیجه به مراتب واقعی تر و ملموس تری در رشد اقتصاد کشور و به ویژه بازارسرمایه خواهد داشت.

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه این توافق پیش نیاز رشد بازارهای اقتصادی کشور است، خاطرنشان کرد: در کنار این پیش نیاز، شرط لازم و کافی رفع مشکلات اقتصادی کشور به اصلاح زیر ساختهای اقتصادی و تغییر مالکیت در اقتصاد ایران به بخش خصوصی و همچنین انجام توافق هسته ای باز می گردد .

به گفته وی توافق هسته ای عامل مهمی برای خروج اقتصاد ایران از انزوا است.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اثرات کوتاه مدت این توافق در بازارهای مالی قابل مشاهده خواهد بود، تصریح کرد: از آنجایی که بازارهای مالی پیش نگر هستند و آینده را در خود هضم می کنند بنابراین انجام چنین توافقی و صدور بیانیه پیرو آن از لحاظ روانی بر بازار سرمایه اثرگذار است و رشد شاخص را در پی داشته و دارد.

نیکجو با در نظر گرفتن تاثیرات توافق حاصله بازار مثبتی را در روزهای آتی پیش بینی کرد و افزود: بازار سرمایه در هفته های پیش رو و در بازه زمانی بلند مدت بازار با ثباتی خواهد بود و این رشد می تواند در بلند مدت شیب ملایم را با خود داشته باشد.

 

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.6nit23nikftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین