تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۴
جالب است ۰
حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران گفت : این نشست یکی از جلسات بسیار حرفه ای و تخصصی است که در سطح بازار سرمایه برگزار می شود و نظراتی که ارایه می شود کارشناسی است و می تواند به این حوزه کمک کند تا صندوق ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند و در بازاربیش از پیش توسعه یابند.
جلسه هم اندیشی صندوق های سرمایه گذاری مشترک برگزار شد
عصر یکشنبه مورخ 17 اسفند 93 دومین جلسه هم اندیشی صندوق های سرمایه گذاری مشترک با حضور دکتر قالیباف اصل مدیر عامل بورس تهران، مدیران صندوق های سرمایه گذاری، مدیران شرکت بورس و سازمان بورس در محل تالار حافظ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از روابط عمومی بورس تهران، دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران گفت : این نشست یکی از جلسات  بسیار حرفه ای و تخصصی  است که در سطح بازار سرمایه برگزار می شود و نظراتی که ارایه می شود کارشناسی است و می تواند به این حوزه کمک کند تا صندوق ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند و در بازاربیش از پیش توسعه یابند.

وی کم توجهی به صندوق ها را یک مشکل عنوان کرد و گفت: مساله ما این است که صندوق های سرمایه گذاری هنوز در بازار خیلی مورد توجه قرار نگرفته است که می توان دلیل آن را توجه صرف سرمایه گذاران به بازده دانست.

وی افزود: سرمایه گذاران هنگام خرید به بازده بیش از حد توجه می کنند و به ریسک توجه کمی دارند و شرکت های با ریسک پایین و بالا را در یک سطح می بینند.

قالیباف اصل به طراحی معیارهای دیگر صندوق ها تاکید کرد و گفت: باید معیارهای دیگری مانند تنوع سازی بیاید و در مورد آن تبلیغات و فرهنگ سازی صورت پذیرد تا توجه بیش از حد به بازده تعدیل شود و ریسک ها نیز در محاسبات سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.

مدیرعامل بورس تهران خاطرنشان کرد: باید مطالعات و تحقیقات علمی انجام شده از مدل های مختلف صندوق سرمایه گذاری در سطح جهان به جایی برسد تا از حد مطالعات مفهومی و تئوریک فرا تر رفته و به سمت پیشنهاد اجرایی سوق داده شود تا قابلیت ارایه به سازمان بورس را داشته باشد و در نهایت موجبات توسعه در بازار سرمایه  را فراهم آورد.

سخنگوی بورس تهران تبیلغات و فرهنگ سازی در این حوزه را الزامی دانست و گفت: باید برنامه ریزی کنیم در مورد صندوق ها فرهنگ سازی و تبلیغات انجام شود. در بازار مثبت و رونق صدا و سیما بیشتر به سراغ بورس آمده و مدیران بورسی را دعوت می کنند و مدیران بورس در بازار رونق و رکود، تلاش کردند که مردم را به سمت سرمایه گذاری در صندوق ها هدایت کنند.

وی بر تنوع سازی صندوق ها تاکید کرد و اظهار داشت: باید بر روی تنوع صندوق ها، نحوه اداره صندوق ها و ساختار آنها مطالعات بیشتری انجام و به روز شود زیرا علم مالی در جهان  به طور پیوسته در حال تغییراست.

در ادامه این جلسه قالیباف اصل پیشنهاد کرد: صندوق های مختلفی برای قشرهای مختلف مردم مانند بیمه عمر طراحی شود و اسامی معنادار برای آنها انتخاب شود تا بخش های مختلف جامعه بتوانند در آن سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند و دید بلند مدت سرمایه گذاری در جامعه تبلیغ شود.

لازم به ذکر است در دومین جلسه هم اندیشی صندوق های سرمایه گذاری مشترک، روش های رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری از منظر معیارهای مختلف و تنوع صندوق های سرمایه گذاری مشترک از منظر صندوق های بازنشستگی توسط مدیران صندوق های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به صورت ماهانه جلسه هم اندیشی با مدیران صندوق ها در بورس تهران برگزار شود.

 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.eqia2bqisla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین