تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰
جالب است ۰
محصصی با بیان اینکه اکثر کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، با افزایش یک درصد نسبت قیمت بر درآمد (P/E) سرمایه قابل توجهی به بازار سرمایه تزریق می شود، خاطر نشان کرد: مجموع این دو عامل (کاهش نرخ بهره بانکی- حصول توافق در مذاکرات هسته ای) رونق اقتصادی را به بازار سرمایه برمی گرداند.
افزایش نسبت قیمت به درآمد، سرمایه قابل توجهی را به بورس جذب می کند
رشد بازار سرمایه در گروی کاهش نرخ بهره بانکی و روشن شدن برخی ابهامات است و سردرگمی حاکم در بازار با روشن شدن ابعاد کامل این موارد از بین می رود و بازار، زمینه لازم را برای شروع حرکت مجدد پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا، علی محصصی، مدیر پرتفوی سرمایه گذاری پترول به اهمیت کاهش نرخ بهره بانکی اشاره کرد و گفت: اگر دولت و شورای پول و اعتبار بخواهد بر سر نرخ بهره پافشاری کند و فاصله بین نرخ تورم و نرخ بهره بانکی همچنان بالا باشد، امکان جذب نقدینگی بازار سرمایه به دلیل ریسک های سیستماتیک و ابهامات موجود، وجود نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه به بررسی نرخ بهره بین بانکی پرداخت و گفت: اگر مبنای نرخ سود بین بانکی را 27 درصد حساب کنیم اختلاف 10 درصدی بین نرخ تورم و نرخ سود بانکی وجود دارد، بنابراین باید این نرخ بانکی کاهش پیدا کند تا رونق در بازار سرمایه ایجاد شود و در سال 94 پول های خوابیده در بانکها به بازار سرمایه بازگردد.

محصصی با بیان اینکه اکثر کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، با افزایش یک درصد نسبت قیمت بر درآمد (P/E) سرمایه قابل توجهی به بازار سرمایه تزریق می شود، خاطر نشان کرد: با روشن شدن ابهامات موجود، رونق اقتصادی به بازار سرمایه برمی گردد.

وی با اشاره به شرایط رکودی کشور، گفت: کشور حدود یک سال است در رکود قرار داد که اگر رکود جای خودش را به رونق بدهد، رونق اقتصادی، بازار سرمایه را هم متحول می کند زیرا جهش اقتصادی مورد نیاز بازار سرمایه رخ می دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.0b5urhb5giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین