تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۵
جالب است ۰
مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار:

ماه گذشته ۲۸ هزار نفر از طریق بازار سرمایه صاحبخانه شدند

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: با توجه به سرویس ویژه ای که از ابتدای سال ۸۹ برای تسهیلات مسکن در نظر گرفته ایم و طرفداران زیادی دارد، ۸۱۵ هزار و ۴۸۸ نفر از این امکان استفاده کرده اند و صاحبخانه شده اند؛ یعنی اوراقی را که خریداری کرده اند، نهایتا منجر به استفاده از تسهیلات مسکن شده است .
ماه گذشته ۲۸ هزار نفر از طریق بازار سرمایه صاحبخانه شدند
دیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: با توجه به سرویس ویژه ای که از ابتدای سال 89 برای تسهیلات مسکن در نظر گرفته ایم و طرفداران زیادی دارد، 815 هزار و 488 نفر از این امکان استفاده کرده اند و صاحبخانه شده اند؛ یعنی اوراقی را که خریداری کرده اند، نهایتا منجر به استفاده از تسهیلات مسکن شده است .

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین  و به نقل از سنا،دکتر مطهره مروج در گفت و گویی همچنین افزود: در بهمن گذشته  28 هزار و 65 نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

وی در پاسخ به این سوال که تا پایان بهمن چند کد سهامداری در بازار سرمایه صادر شده است، گفت :  از ابتدای فعالیت بازار سرمایه تاکنون حدود 7 میلیون و 953 هزار کد سهامداری به عنوان کدهایی که قابلیت فعالیت دارند، در سیستم پس از معاملات ثبت شده است.

دکتر مروج  افزود: از این تعداد حدودا 5 میلیون و 870 هزار کد فعال هستند که می توانند در سیستم ، معامله را انجام دهند .

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار سپس به مقایسه این تعداد کد معاملاتی با  تعداد کدهایی که در زمان مشابه سال گذشته در سیستم موجود بوده پرداخت و گفت: سال گذشته درزمان مشابه ، حدودا 7 میلیون و 43 هزار کد داشته ایم .

به گفته این مسوول، از ابتدای امسال هم 596 هزار و نهصد و 31 کد سهامداری به بازار سرمایه اضافه شده اند.

دکتر مروج همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تعداد سهامداران  زن در بازار سرمایه   گفت: هم اکنون   1 میلیون و 692 هزار و  156 کد، به زنان اختصاص پیدا کرده  است .

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح فرآیند ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه بخشی از عملیات صدور کدهای سرمایه گذاری خارجی در شرکت سپرده گذاری انجام می شود، آمارها به شکل دقیق  از سیستم استخراج  شده است که در این میان، 121 کد سهامداری از ابتدای امسال در این  سامانه ثبت شده است ؛ این سرمایه گذاران خارجی کد سهامداری خودشان را از شرکت سپرده گذاری دریافت  و به بازار سرمایه ورود کرده اند که می توانند از این طریق در بورس های مختلف ادامه فعالیت دهند .

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار به آخرین فعالیت ها در خصوص سامانه پس از معاملات هم اشاره کرد و گفت: سامانه جدید پس از معاملات پروژه بزرگی است که ما به شکل مستمر در حال پی گیری آن هستیم و در واقع راهبری این پروژه را به عهده داریم.

وی اضافه کرد: در این راستا ذینفعان مختلفی را اعم از کارگزاران، ناشران، مدیران عملیاتی بورس ها و سازمان بورس در سطح بازار سرمایه داریم  که به صورت ویژه  با تعبیه پنل های مختلف کاربری، برای هرکدام از آنها  نیازمندی ها  را جمع آوری کرده  و روی سامانه در دسترس قرار داده ایم  تا  نیازمندی ها  و بازخوردهای آنها را به صورت آنلاین دریافت کنیم . 

دکتر مروج اظهار داشت: برای ناشران بازار سرمایه هم  چون اولین بار است که با سامانه ما مرتبط می شوند، با پنل مستقیم، دوره های آموزشی ویژه برگزار و نیازمندی های انها را دریافت کرده ایم .

وی همچنین از مقدمات تدوین " دستورالعمل جامع ثبت  دارایی مالی" خبر داد و گفت :  دستور العمل جدیدی  تحت عنوان " دستورالعمل جامع ثبت هیبریدی دارایی مالی" در دست تدوین و نهایی سازی است تا  پس از بازنویسی و بازنگری کلیه نیازمندی ها و تغییراتی که باید در تمام فرآیندهای این مدل دیده شود،  به تصویب سازمان بورس برسد .

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.t9xrak9xupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما