تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه؛

حجم معاملات نویدبخش روزهای خوب است

با افزایش حجم و ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس طی روزهای اخیر نسبت به هفته های گذشته کلیت بازار شرایط بهتری را نسبت به گذشته پیدا کرده است.
حجم معاملات نویدبخش روزهای خوب است
با وجود افت شاخص طی ماه های اخیر، اما افزایش حجم و ارزش معاملات، آن هم در غیاب بسیاری از شرکت ها از جمله شرکت های پالایشی، نویدبخش روزهای خوب بازار است.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدیریت توسعه گوهران امید با بیان مطلب فوق درباره شرایط کلی بازار طی روزهای اخیر گفت: حجم کم معاملات نگرانی در بین فعالان بازار ایجاد کرده بود اما با افزایش حجم و ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس نسبت به هفته های گذشته کلیت بازار شرایط بهتری را نسبت به گذشته پیدا کرده است.

سیاوش وکیلی عدم تحرک مثبت عمومی در بازار را به مذاکرات هسته ای نیز مرتبط دانست و اظهار داشت: فعالان بازار سرمایه در انتظار روشن شدن مذاکرات هسته ای هستند و تا روشن نشدن ابعاد کامل این مذاکرات کمی با احتیاط معامله می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره بررسی لایحه بودجه در مجلس گفت: در لایجه بودجه با وجود کاهش قیمت نفت و درآمدهای دولت فرصت های خوبی برای بخش عمران و تولید در نظر گرفته شده است که امید می رود با پوشش این بودجه ها رشد اقتصادی افزایش بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه تورم به 14 درصد رسیده و نرخ رشد 4 درصدی در سال جاری محقق شده است، خاطر نشان کرد: فعالان بازار هم اکنون منتظر اخبار بودجه ای شرکت ها هستند که تا کنون چند گروه پیش بینی های خوبی برای سال آتی اعلام کردند که امیدواری برای چرخش بازار را بیش از پیش کرده است.

وکیلی درباره تأثیر مهلت 5 ساله کیفی سازی نیز گفت: این مصوبه بسیار پر اهمیت است اما هنوز به پالایشگاه ها ابلاغ نشده و این شرکت ها منتظر ابلاغ مصوبه هستند تا بتوانند پیش بینی های خود را به طور واقعی به بازار اعلام کنند که انتظار می رود با بازگشایی این نمادها به نقدشوندگی بازار و افزایش حجم معاملات کمک خوبی شود.

وی درباره امکان ورود غیر مستقیم بانکها به بازار سرمایه گفت: امکان معامله غیر مستقیم بانکها در بازار سرمایه قطعاً منابع جدیدی را وارد بازار سرمایه می کند که اجرایی شدن این مصوبه برای کلیت بازار مثمر ثمر است چون هر چه منابع مالی بازار بیشتر شود سهامداران جدید، بیشتر و فعالان فعلی بازار مطمئن تر از قبل می شوند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدیریت توسعه گوهران امید درباره انتشار شاخص قیمت اظهار داشت: همه چیز برای انتشار شاخص قیمت آماده و بازار فقط منتظر ابلاغ آن است چون هر چقدر شاخص ها مانند تمام دنیا متنوع تر شود، ارکان تصمیم گیرنده، نسبت به شاخص مد نظر خود بازار را می سنجد و به آن ورود می کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdch.xnit23niwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین