تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
جالب است ۰
مدیرعامل فرابورس ایران در نخستین فستیوال بازار دارایی فکری مطرح کرد:

ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در آینده نزدیک

ضرورت برگزاری جلسات معارفه اختراعات
نخستین فستیوال بازار دارایی فکری عصر دیروز در حاشیه پنجمین نمایشگاه علم تا عمل با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیرعامل فرابورس ایران و جمعی از مبتکران، مخترعان و سرمایه‌گذاران برگزار شد.
 ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در آینده نزدیک
مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به لزوم برگزاری جلسات معارفه اختراعات با هدف تسریع در جذب سرمایه‌گذار، از ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا،نخستین فستیوال بازار دارایی فکری عصر دیروز در حاشیه پنجمین نمایشگاه علم تا عمل با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیرعامل فرابورس ایران و جمعی از مبتکران، مخترعان و سرمایه‌گذاران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، امیر هامونی با اشاره به تشکیل بازار دارایی فکری برای حمایت از اقتصاد دانش بنیان و گسترش فعالیت علمی نخبگان در کشور اظهار داشت: تا کنون از میان 80 اختراع رسیده به فرابورس، 30 اختراع که حائز شرایط بوده روی تابلوی دارایی فکری قرار گرفته است.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: در مجموع، تاکنون 2 اختراع در بازار دارایی فکری به طور قطعی معامله شده، 8 اختراع در مرحله مذاکره و 3 اختراع هم مراحل نهایی مذاکره را طی می‌کند که در نخستین فستیوال بازار دارایی فکری شاهد معارفه 8 اختراع در صنایع مختلف از سوی مخترعین خواهیم بود.

وی در ادامه از ارسال دستورالعمل جدید بازار دارایی فکری به سازمان بورس خبر داد و گفت: یکی از ویژگی‌های این دستورالعمل، برگزاری جلسات معارفه برای اختراعات است.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه روش‌های مختلف کشف قیمت اختراعات برای مشاورین عرضه مطرح است، افزود: طبق دستورالعمل جدید به جای تأکید بر ارائه طرح کسب و کار، مشاوره فنی ومالی توسط کارگزاران مطرح شده است.

وی بیان داشت: همچنین واسط‌های نوآوری با هماهنگی معاونت علمی به عنوان یک نهاد مستقل و تکمیل کننده در زنجیره دارایی فکری حضور خواهند داشت و کارگزاران با توجه به اینکه ممکن است تمایل یا توانایی لازم را نداشته باشند، محدود خواهند شد.

هامونی اظهار داشت: کارگروهی نیز با هماهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان بورس برای مهندسی مجدد فرایندها تشکیل شده تا بتوانیم بازار دارایی فکری را توسعه دهیم.

وی به برنامه ریزی برای ایجاد صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه اشاره کرد و گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه به عنوان یکی از اجزای مهم بازار دارایی فکری عمل خواهند کرد و امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی یکی از این صندوق‌ها باشیم.

مدیرعامل فرابورس ایران، راه اندازی بازار دارایی فکری را قدم مثبتی در راستای دانش بنیان شدن اقتصاد عنوان کرد و ادامه داد: این بازار نیازمند تکمیل و توسعه است و اگر ایجاد نمی‌شد، نهادهای دیگر آن نیز توسعه نمی‌یافت.

در ادامه این مراسم علیرضا دلیری با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه اندازی بازار دارایی فکری گفت: به دلیل ریسک بالای راه اندازی این بازار  برخی مدیران در گذشته این ریسک را نپذیرفتند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در ابتدای سال 93 احساس شد که باید در کنار حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، شرایط برای عرضه ایده، اختراع و طرح صنعتی فراهم شود که خوشبختانه این مسئله مورد اقبال مدیران فرابورس قرار گرفت و در مدت زمان کوتاهی زمینه برای راه‌اندازی این بازار فراهم شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشکر از ورود باانگیزه مدیرعامل و مدیران فرابورس ایران افزود: اگر همت این افراد نبود این بازار ایجاد نمی‌شد.

وی با تأکید بر لزوم معرفی و شناساندن طرح‌های ابتکاری به سرمایه گذاران اظهار داشت: آمادگی داریم به مخترعان طرح‌هایی که سرمایه گذاران به آنها اقبال نشان می‌دهند، تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنیم تا فضای بهتری در این بخش ایجاد شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.te8fuqe8vsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما