تاریخ انتشار :چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷
جالب است ۰
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران گفت: همه واحدها از قبیل خدماتی و توزیعی موظف به الصاق برچسب قیمت هستند و اگر کالایی در قیمت الصاق شده مالیات بر ارزش افزوده را لحاظ نکند، مرتکب خلاف شده است.
آنچه باید از قیمت‌ها و اخذ مالیات بر ارزش افزوده بدانید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، یکی از قوانین کسب و کار و فعالیت‌های صنفی الصاق قیمت کالا و خدمات است که از سال‌های نه چندان دور به صورت جدی پیگیری می شود اما برخی از کسبه آن را به صورت دقیق رعایت نمی کنند و حتی قیمت نهایی محصول که باید مشتری بپردازد را روی کالا و خدمات درج نمی کنند.

به طور مثال یکی از مواردی که بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است، مالیات بر ارزش افزوده است که برخی واحدهای صنفی این موضوع را در قیمتی که روی محصول الصاق شده لحاظ نمی‌کنند و در زمان پرداخت هزینه، به یکباره 9 درصد به مبلغی که مشتری حساب کرده است می افزایند.

مبلغ جریمه نداشتن برچسب قیمت، بازدارنده نیست

در رابطه با قوانین و جریمه نبود برچسب قیمت روی محصولات، حسین درودیان - مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران - به ایسنا، گفت: الصاق برچسب قیمت روی کالا و خدمات دارای مصوبات قانونی است و عدم رعایت این مهم همراه با جریمه است اما میزان جریمه عدم رعایت این قانون بازدارنده نیست.

وی ادامه داد: قیمت یکی از مهمترین مولفه های تاثیرگذار در انتخاب مشتریان است و مشتری باید بتواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن از قیمت کالا و خدمات واحدهای صنفی بدون هیچگونه تغییر قیمت در زمان پرداخت مطلع شود.

درودیان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که واحدهای صنفی حتی بر قیمت الصاق شده محصولات تخفیف نیز لحاظ می‌کنند، خاطرنشان کرد: در صورتی که واحد صنفی قیمت محصولات را درج نکرده باشد، از سوی واحد بازرسی و تعزیرات جریمه خواهد شد که در حال حاضر مبالغ جریمه بازدارنده نیست.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران تصریح کرد: در رابطه با تغییر جریمه عدم رعایت قوانین صنفی دولت باید درخواستی به مجلس ارائه شود که این موضوع طی مدت اخیر عملی شد اما میزان جریمه جدید که 15 تا 20 درصد در نظر گرفته شده، همچنان قدرت بازدارندگی ندارد.

وی تاکید کرد: اگر کالایی در قیمت الصاق شده مالیات بر ارزش افزوده را لحاظ نکند، مرتکب خلاف شده است که در این میان رستوران‌ها در لیست غذای خود می‌توانند قیمت محصول را درج کنند و در انتهای لیست یادآور شوند که مالیات بر ارزش افزوده لحاظ خواهد شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjthe8.uqevizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین