تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲
جالب است ۰
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بازار ثانویه مقدمه ایجاد بازار متشکله ارزی است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصمیم دولت برای تخصیص ارز به کالاهای ضروری و خرید و فروش توافقی ارز را ارزیابی کرد.
بازار ثانویه مقدمه ایجاد بازار متشکله ارزی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سیدحسن حسینی به تاثیر اختصاص دلار 4200 تومانی به کالاها اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان شرایط اقتصادی و گرانی دلار، دولت واردات کالاهای غیر ضروری را ممنوع کرد و ارز دولتی را به کالاهای اساسی تخصیص داد تا بر سبد خانواد تاثیر مثبتی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات دولت باید پیش از این انجام می شد، گفت: دولت باید از روز اول دست به چنین اقداماتی می زد و بی مهابا نسبت به ثبت سفارش هر نوع کالای غیر ضرور اقدام نمی کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه تخصیص ارز به کالاهای خاص مورد تایید مجلس است، ادامه داد: دولت قول داده است که ارز مورد نیاز تهیه کالاهای اساسی و ضروری را تامین کند، این اقدامات اثرات وضعی در بازار خواهد داشت، البته در حال حاضر افزایش قیمت ها روانی است و این افزایش قیمت ها نه ناشی از کمبود کالا در بازار است، طبیعتا با افزایش کالا در بازار افزایش قیمت ها مدیریت می شود.

وی تاکید کرد: در این بین دولت باید بازار را مدیریت کند و با اطلاع رسانی به موقع احساس آرامش و امنیت روانی در جامعه را فراهم کند تا شاهد افزایش قیمت ناشی از گرانی ارز در بازار نباشیم.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ایجاد بازار ثانویه و خرید و فروش توافقی ارز بین صادرکننده و واردکننده در صرافی های مجاز، بیان داشت: این اقدام برگشت به عقب نیست؛ بلکه گام مثبت تلقی می شود، در مجلس به دنبال طرحی فراتر از چنین اقدامی هستیم و می خواهیم بازار متشکله ارزی با نظارت بانک مرکزی تشکیل شود تا متقاضی ارز بتواند در بازار غیر دولتی، ارز مورد نیاز خود را با پشتوانه بانک مرکزی  تهیه کند.

این نماینده مجلس گفت: تصمیم ستاد ارز در زمینه بازار ثانویه و خرید توافقی قدم اول در راستای ایجاد بازار متشکله ارزی است، با این روش واردکننده می تواند از ارز صادرکننده که نمی تواند سرمایه خود را به دلیل تحریم وارد کشور کند، نسبت به تهیه مواد اولیه اقدام کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز توافقی برای کالای غیر ممنوع است، تاکید کرد: این اقدام ستاد ارز بر بازار داخلی و کاهش نرخ دلار 8 هزار تومانی نیز تاثیرگذار خواهد بود و آرامش نسبی ایجاد می کند تا تصمیم نهایی و قطعی برای ایجاد بازار متشکله گرفته شود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciw3ar.t1azr2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین