تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
جالب است ۰
رییس اتاق بازرگانی تهران در در آخرین دیدار خود در مادرید به دیدار رییس کنفدراسیون کارفرمایان اسپانیا رفت.
دیدار رئیس اتاق تهران و رییس کنفدراسیون کارفرمایان اسپانیا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین، رییس اتاق بازرگانی تهران در در آخرین دیدار خود در مادرید به دیدار رییس کنفدراسیون کارفرمایان اسپانیا رفت. آقای «خوزه ماریا لاکاسا» در این دیدار با اشاره به پیش‌بینی رشد دو و نیم درصدی اقتصادی برای اسپانیا در سال 2015 گفت: «با این رشد اقتصادی می‌توانیم 800 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کنیم.»


او افزود:«حدود 34 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا صادر می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده اسپانیایی‌ها در خارج از این کشور معادل 50 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.»
رییس کنفدراسیون کارفرمایان اسپانیا با بیان این که هم اکنون 150 هزار شرکت اسپانیایی در عرصه صادرات فعال هستند عنوان کرد که اغلب این شرکت‌ها زمانی به صادرات روی آوردند که رکود در کشور حاکم شده بود. ماریا لاکاسا گفت: «اکنون در دوران پویایی صادرات قرار داریم و معتقدیم سازمان ما می‌تواند در احیا و توسعه مبادلات ایران و اسپانیا نقش ممتازی ایفا کند.»
او از اتاق بازرگانی تهران خواست اطلاعات تکمیلی از طرح‌های همکاری مشترک را در اختیار این نهاد قرار دهد تا شرکت‌های اسپانیایی برای همکاری بیشتر با طرف‌های ایرانی با آمادگی اقدام کنند.
رئیس اتاق تهران هم در این دیدار با اشاره به رقم 25 درصدی بیکاری در اسپانیا گفت: «این امر توجه به توسعه صادرات و توسعه همکاری‌ها به ویژه با ایران را نیاز دارد که ما نیز در ایران به دنبال این توسعه روابط هستیم.» رئیس اتاق تهران خواستار استفاده از تجربه اسپانیا در استفاده نوین از آب و صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی شد.
او با اشاره به تعریف حدود 400 میلیارد دلار طرح در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ایران و صنایع وابسته به آن گفت: «در این باره علاقمندیم با دوستانی خوبی که در همکاری‌ها با ایران سابقه خوبی دارند همکاری‌های بلندمدت داشته باشیم و اسپانیا یکی از این همکاران خوب ماست.»
آل‌اسحاق از فعالان اقتصادی اسپانیا دعوت کرد از نزدیک ایران جدید را ببینند و از فرصت‌های جدید همکاری با طرف‌های ایرانی نهایت بهره را ببرند. او افزود: «برای تسهیل سرمایه گذاری های خارجی در ایران قوانین حمل و نقل، بیمه، بانک، گمرک و استاندارد در حال تحول جدی است.»

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.p8wbjh8ze9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما