تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
جالب است ۰
مدیرعامل کارگزاری کالاسپهر بیان داشت:

تأثیر مثبت مصوبه خوراک بر صنعت پتروشیمی

مصوبه های اخیر توانسته تأثیرات مثبتی در بازار سرمایه بر جای بگذارد و امیدواریم با این مصوبات شاهد افزایش نقدینگی باشیم.
تأثیر مثبت مصوبه خوراک بر صنعت پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،محمد کفاش پنجه شاهی، مدیرعامل کارگزاری کالاسپهر، در خصوص امکان ورود بانک ها به بازار سرمایه از طریق صندوق های سرمایه گذاری بیان داشت: ورود بانک ها از طریق صندوق های سرمایه گذاری به بازار سرمایه ابزار جدیدی برای تزریق نقدینگی محسوب می شود.

وی در این خصوص اظهار داشت: به این وسیله، بانک ها واحدهای سرمایه گذاری را خرید می کنند، و صندوقها از طریق نقدینگی بانک ها به خرید واحدهای سرمایه گذاری در بازار می پردازند.

وی در خصوص این تصمیم بیان داشت: نکته مثبتی که در این میان وجود دارد این است که بانک ها به طور معمول سرمایه گذاری هایی بلند مدت دارند و می توان امیدوار بود که با ورود به صندوق های سرمایه گذاری به طور طولانی مدت سرمایه گذاری خواهند کرد و نقدینگی را از بازار خارج نخواهند کرد به این دلیل که بازار ما به شدت به دلیل کمبود نقدینگی رنج می برد.

مدیر عامل کارگزاری کالاسپهر در خصوص مصوبه مجلس برای قیمت خوراک گاز پتروشیمی ها افزود: این مصوبه، در هزینه های شرکت پتروشیمی تاثیر مثبت خواهد گذاشت و موجب کاهش هزینه ها خواهد شد که در نهایت به نفع شرکت های پتروشیمی خواهد بود.

وی ادامه داد: اما در این میان اگر سودهای پیش بینی شده توسط این شرکت ها محقق شود می توان به آینده این شرکت ها امیدوار بود.

وی در خصوص دیگر مصوبات هفته گذشته مبنی بر تصویب صندوق تثبیت بازار سرمایه و سهام خزانه خاطرنشان کرد: با صندوق های بازارگردانی که سابق بر این توسط سازمان بورس طراحی شده بود کماکان شرکت ها می توانستند سهام خرد خود را خریداری کنند اما سهام خزانه، ابزار جدید و حق انتخابی است برای مدیران شرکت ها تا در صورت تمایل برای جلوگیری از رقیق شدن سهم خود اقدام کنند و سود هر سهم را تغییر دهند.

وی در خصوص صندوق تثبیت بیان داشت: ورود صندوق تثبیت در بازار سرمایه، پول تازه ای را به چرخه اقتصادی وارد می کند و می توان انتظار داشت که مشکل نقدینگی در بازار سرمایه از طریق صندوق تثبیت برطرف شود.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به شرایط روانی موجود در بازار، برخی سهامداران تحت تأثیر شرایط روانی حاکم، سهام خود را به فروش می رسانند اما بحث دیگر این است که باید اعتماد به بازار تقویت شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تغییراتی که در فرمول ها، به صورت سالانه ایجاد می شود مثل تغییرات در قیمت گذاری پتروشیمی ها، پالایشی ها و مشکلات سنگ آهنی ها موجب فرار سرمایه گذاران می شود و اگر این فرمول ها ثابت باشند سرمایه گذار نیز برای دارایی خود برنامه ریزی کرده تا به صورت بلند مدت یا کوتاه مدت به بازدهی مورد نیاز خود برسند.

کفاش پنجه شاهی در ادامه سودهای بانکی و مذاکرات هسته ای ایران را از دیگران نگرانی های بازار برشمرد و بیان داشت: این که نرخ سودهای بانکی حتی در کوتاه مدت بالا باشد موجب فرار سرمایه گذاران از بازار سرمایه می شود چرا که سود بدون ریسک را به سود پرریسک ترجیح می دهند از طرف دیگر هم، ابهام در مذاکرات هسته ای موجب نگرانی شده است و امیدواریم در روزهای آتی با برطرف شدن این نگرانی ها، شاهد رونق بازار سرمایه باشیم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.eqia2bqsila82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما