تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۱
جالب است ۰
مدیرعامل فرابورس ایران با استناد به مطالعات انجام شده:

تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر آیفکس مقطعی و گذرا بوده است

تحولات اقتصادی از قبیل نوسانات نرخ ارز، چرخه‌های تجاری و همچنین سیاست‌های پولی و فضای اثرگذاری آن و تحولات سیاسی مانند مذاکرات هسته‌ای از جمله ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه محسوب می‌شوند که به عنوان عوامل محیطی حاکم، در روند بازار سهام تاثیر می‌گذارند.
تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر آیفکس مقطعی و گذرا بوده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از سنا ،مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به مطالعات انجام شده بر روی نوساناتبازار سرمایه، از تاثیر مقطعی و گذرای مذاکرات هسته‌ای بر آیفکس (شاخص فرابورس) خبر داد.

 امیر هامونی با اشاره به اینکه محیط کلان اقتصادی بر تصمیم‌گیری‌های فعالان بازار سرمایه تاثیرگذار است، گفت: تحولات اقتصادی از قبیل نوسانات نرخ ارز، چرخه‌های تجاری و همچنین سیاست‌های پولی و فضای اثرگذاری آن و تحولات سیاسی مانند مذاکرات هسته‌ای از جمله ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه محسوب می‌شوند که به عنوان عوامل محیطی حاکم، در روند بازار سهام تاثیر می‌گذارند.

به گفته وی اخبار مذاکرات ایران و گروه 1+5 و تاثیر نتایج آن از جمله ریسک‌های سیستماتیکی هستند که بازار سرمایه به صورت مقطعی نسبت به آن واکنش نشان داده است.

هامونی، با استناد به مطالعات راهبردی صورت گرفته در فرابورس ایران که با بررسی نوسانات بازار سرمایه طی هفت دوره مذاکرات هسته‌ای انجام شده است، افزود: تحلیلی که اخیرا توسط تیم برنامه‌ریزی و توسعه فرابورس ایران ارایه شده، نشان می‌دهد که با گذشت زمان، از تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر شاخص‌های فرابورس ایران و بورس اوراق بهادار تهران با وجود ایجاد شکست در ساختار آنها کاسته شده است و رفته رفته فعالان بازار واکنش کمتری به اخبار مربوط به این مذاکرات نشان داده‌اند.

وی در تشریح دلایل کمرنگ شدن تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر بازار یادآور شد: این نتیجه می‌تواند از عوامل مختلفی همچون کاهش توجهات سرمایه‌گذاران بازار سهام به نتایج مذاکرات طی زمان و تطبیق انتظارات آنان با ساز و کار عقلایی بازار، تاثیر سایر عوامل همچون ناآرامی‌های منطقه و اروپا و افت و خیزهای قیمت نفت خام و طلا در بازارهای جهانی بر بازار سرمایه نشأت گرفته باشد که منجر به کم‌رنگ‌تر شدن تاثیرگذاری این مذاکرات بر ساختار شاخص بورس و فرابورس ایران شده است.

مدیرعامل فرابورس ایران در پایان با بیان اینکه نگاه سرمایه‌گذاران به فعالیت در بازار سرمایه می‌بایست هوشمندانه و با اهداف میان‌مدت و بلندمدت باشد، خاطرنشان ساخت: تجربه نشان می‌دهد که انتظارات فعالان اقتصادی در طول زمان با ساز و کار عقلایی بازار تطبیق می‌یابد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcc.pqia2bqs1la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین