تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
جالب است ۰
مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران از برنامه‌ریزی برای انعقاد سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در این استان خبر داد.
برنامه‌ریزی برای انعقاد سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در مازندران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از فارس مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران از برنامه‌ریزی برای انعقاد سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در این استان خبر داد و گفت: چند پیشنهاد سرمایه‌گذاری از کشورهای مختلف جهان در دست بررسی است.

موضوع سرمایه‌گذاری در مازندران از مسائل مهمی است که به دلیل وجود بیکاری و از طرفی وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فعلی در این استان، مورد توجه است، در همین ارتباط با موسی‌ قاسم‌پیشه مدیرکل اقتصاد و دارایی مازندران مصاحبه‌ای انجام شد که در آن، آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری استان مازندران و نیز حضور سرمایه‌گذاران خارجی مورد بررسی قرار گرفت. آیا از زمان حضور شما در مازندران چه تعداد سرمایه‌گذاری در مازندران انجام شد؟

به دلیل وضعیت خاص اقتصادی حاکم در کشور، سرمایه‌گذاری خاصی در استان انجام نشد ولی در روزهای گذشته همایش توسعه سرمایه‌گذاری در مازندران برگزار شد که نشان می‌دهد میزان علاقمندی سرمایه‌گذاران در استان روبه افزایش است.

در این همایش برای توسعه سرمایه‌گذاری، مشوق‌های خوبی تدارک دیده شد که پیشنهاد‌های مناسبی نیز برای انجام سرمایه‌گذاری دریافت کردیم.

آیا پس از برگزاری همایش سرمایه‌گذاری، پیشنهاد مشخصی برای سرمایه‌گذاری در استان داشتید؟

برنامه‌ریزی برای انعقاد سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در مازندران در دستور کار مسئولان قرار گرفت که جزئیات بیشتر این سرمایه‌گذاری بعد از انعقاد قرار داد اطلاع‌رسانی می‌شود.

آیا زمان‌بندی خاصی برای انعقاد و اجرایی کردن این سرمایه‌گذاری در استان تعریف شد؟

زمان‌بندی خاصی تعیین نشد ولی تلاش داریم که در نخستین فرصت، زمینه انجام این سرمایه‌گذاری در استان فراهم شود.

آیا موانع توسعه سرمایه‌گذاری در استان، در مدت حضور شما مورد بررسی قرار گرفت؟

موارد توسعه سرمایه‌گذاری نیاز به بررسی عوامل متعدد دارد که سیاست‌های اقتصادی دولت در توسعه سرمایه‌گذاری بسیار اثرگذار است.

مسائل سیاسی در توسعه سرمایه‌گذاری اثرگذار است که نتایج مذاکرات ژنو نیز در این امر بسیار دخیل است، با توجه به قدم‌های خوبی که در این مذاکرات برداشته شد برخی از سرمایه‌گذاران در حال رجوع به استان هستند.

در ماه‌های اخیر شاهد سفرهای مسئولان استانی به خارج از کشور و نیز شاهد حضور هیئت‌های تجاری به مازندران بودیم، آیا در این سفرها تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد شده است؟

در این سفرها زمینه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان فراهم شد و تداوم این سفرها در توسعه سرمایه‌گذاری بسیار اثربخش است.

در این رفت و آمدها تعامل بین کشورهای همسایه دریای خزر در حال انجام است و سرمایه‌گذاران دو طرف در حال بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هستند.

چه زمانی این رفت و آمدها منجر به حضور سرمایه‌گذار در مازندران می‌شود؟

بخشی از اقدامات که مربوط به استان است انجام می‌شود و برای افرادی که با هدف سرمایه‌‌گذاری در مازندران اعلام آمادگی کردند مشوق‌های لازم در نظر گرفته می‌شود و با مرکز سرمایه‌گذاری خارجی نیز صحبت‌هایی برای دریافت مجوز سرمایه‌گذار، انجام شد.

برخی از سرمایه‌گذاری‌ها زمان‌بر است و مقداری از تعلل سرمایه‌گذاران به دلیل مسائل سیاسی کشور است.

از مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مازندران صحبت به میان آمد، مهم‌ترین مشوق‌ها برای حضور سرمایه‌گذار در استان کدامند؟‌

قانون حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور موجود است و این قانون برای همه کشور یکی است.

اقامت سرمایه‌گذار و خانواده‌ آنها در استان در نخستین فرصت انجام می‌شود، مالکیت سرمایه در اختیارش قرار می‌گیرد، سود حاصل از سرمایه‌گذاری قابل انتقال به کشور متبوعش است و مکان‌های مورد سرمایه‌گذاری از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند و مجوز سرمایه‌گذاری در استان توسط خود استان از مرکز سرمایه‌گذاری خارجی دریافت می‌شود.

تعدادی از سرمایه‌گذران برای حضور در استان پیشنهاداتی را مطرح کردند که در حال مذاکره هستیم.

به عنوان آخرین سئوال بفرمایید که چه کشورهایی برای سرمایه‌گذاری در مازندران اعلام آمادگی کردند؟

سرمایه‌گذارانی از کشورهای حوزه خلیج فارس، ایتالیا، آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای حضور در مازندران اعلام آمادگی کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.ab5urhb8fiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین