تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
جالب است ۰
بورس تهران یک نهاد ملی است که با تربیت نیروی متخصص، نقش دانشگاه را در بازار سرمایه ایفا می کند.
نوآوری و خلاقیت رمز موفقیت بورس در اقتصاد ملی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین و به نقل از روابط عمومی بورس تهران، دکتر حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، بعدازظهر دیروز در مراسم هشتمین سالروز تاسیس بورس تهران با تشکر از زحمات همکاران و اعضای هیات مدیره، افزود: سازمان هایی که به عنوان شخص حقوقی عضو هیات مدیره می شوند در اقتصاد ملی دارای اهمیت خاصی هستند و سعی می کنند افراد برتر را معرفی کنند و به همین دلیل هیات مدیره بورس جزو هیات مدیره های فرهیخته در بازار سرمایه است.

مدیرعامل بورس تهران موفقیت های شرکت را مرهون زحمات تک تک همکاران دانست و گفت: یک بخشی از موفقیت هایی که در بازار سرمایه شاهدیم مربوط به بورس تهران به عنوان یک نهاد ملی و مهم در بازار سرمایه است.

وی در مراسم هشتمین سالروز تاسیس بورس اوراق بهادار به عملکرد شرکت از بدو تاسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: براساس آمار در سال 85 ارزش بازار کمتر از 40 هزار میلیارد تومان بود که هم اکنون به 330 هزار میلیارد تومان بالغ می شود و در طول 8 سال، ارزش بازار حدود 8 برابر شده است. ارزش معاملات در انتهای سال 85، بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان بوده که سال گذشته به یکصد هزار میلیارد تومان، یعنی حدود 20 برابر رسید و امسال تا کنون به 43 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه به دفعات معاملات اشاره کرد و افزود: در سال 85 دفعات معاملات یک میلیون و 880 هزار دفعه بوده و سال گذشته بالغ بر 18 میلیون دفعه و سال 93 تا کنون نیز به 10 میلیون دفعه رسیده است. آمار نشان می دهد که وضعیت کنونی بازار سرمایه با گذشته قابل مقایسه نیست و با رشد همراه بوده است.

مدیر عامل بورس تهران خاطرنشان کرد: شرکت با سرمایه 15 میلیارد تومانی تاسیس شد و سرمایه آن به 90 میلیارد تومان رسیده و بورس به میزان قابل ملاحظه ای بزرگ شده است. به طور قطع افرادی که در شرکت مشغول هستند نیز بزرگ و با تجربه تر شده اند.

وی یکی از مزیت های شرکت را داشتن نیروی انسانی جوان و پر انرژی دانست و گفت: این امر مسئولیت مدیران را برای استفاده بهینه از این پتانسل سنگین تر می کند. مدیران نباید سازمان ها را به سلول و زندان تبدیل کنند و نوآوری و خلاقیت در آن حبس شود. بلکه باید به توسعه و رشد نیروی انسانی و همکاران کمک کرد، زیرا این امر سبب توسعه سازمان ها می شود.

قالیباف اصل، بورس تهران را یک نهاد ملی عنوان کرد و اظهار داشت: این شرکت فقط یک سهامی عام نیست و یک نهاد ملی است که وظیفه خطیری در اقتصاد و بازار سرمایه کشور به عهده دارد. همچنین به این شرکت به صورت بخشی نباید نگریست زیرا اقدامات آن در یک بخش از اقتصاد نیست و اثرات آن در کل اقتصاد کشور تسری پیدا می کند و اثر گذار است.

وی افزود: همچنین بورس تهران ذینفعان زیادی دارد و باید پاسخگو باشد که این امر مسئولیت ما را سنگین تر می کند تا در انجام به موقع کارها دقت بیشتر داشته باشیم و اثرات عملکرد ما بسیار بیشتر از یک شرکت سهامی عام است.

سخنگوی بورس تصریح کرد: نهادهایی که در این بازار فعالند از قبیل کارگزاران و ناشران بورسی، به بورس اوراق بهادار تهران به عنوان یک الگو نگاه می کنند، به همین دلیل اقداماتی که ما انجام می دهیم زیر ذره بین است و مورد توجه قرار دارد.

وی بورس تهران را دانشگاه بازار سرمایه نامید و گفت: یکی از افتخارات بورس تهران تربیت و پرورش نیروی متخصص برای بازار سرمایه است و به عنوان یک دانشگاه در بازار سرمایه نقش ایفا می کند.

قالیباف اصل، دارایی بورس تهران را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: باید در حوزه منابع انسانی برنامه ریزی کنیم زیرا این شرکت خط تولید و دارایی فیزیکی ندارد و تنها دارایی و عامل حرکت، نیروی انسانی شرکت است که با تحصیلات عالی از دانشگاه ها فارغ التحصیل شده و در بورس مشغول به کار شده اند. منابع انسانی بورس تهران دارای ایده و خلاقیت هستند که می توانند نوآوری داشته باشند.

وی افزود: در حوزه آموزش منابع انسانی پیشرفت خوبی داشته ایم، در سال 91، سرانه آموزش منابع انسانی 16 نفر ساعت بوده، سال گذشته 20 نفر ساعت و امسال بر روی 30 نفر ساعت برنامه ریزی شده است و امیدواریم در راستای استاندارد های جهانی که 40 نفر ساعت آموزش است حرکت کنیم.

مدیر عامل بورس عدم برنامه ریزی را از آسیب های سازمان ها دانست و گفت: همه باید برای کار ها برنامه ریزی داشته باشیم و یکی از آفت های شرکت ها بی برنامگی است و سیستم ارزیابی عملکرد باید تعهد به برنامه ریزی را ایجاد کند.

قالیباف اصل در پایان اظهار داشت: باید فضای دوستی و رقابت سالم، نوآوری و خلاقیت را تقویت کنیم که سبب پیشرفت و موفقیت های بیشتر بورس تهران می شود. همچنین باید کارهای جدید که در دنیا انجام می شود را مطالعه کنیم و از تجربه خوب آنها استفاده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با روحیه خلاقانه همکاران در بورس تهران، در آینده شاهد جایگاه رفیع تر برای این شرکت در بازار سرمایه و اقتصاد ملی باشیم.

در ادامه مراسم هشتمین سالروز تاسیس بورس اوراق بهادار، دکتر محمد ابراهیم محمد پورزرندی رئیس هیئت مدیره بورس تهران گفت: بورس تهران به لحاظ فعالیتی که دارد با سایر شرکت های سهامی عامی قابل قیاس نیست و کل اقتصاد و تصمیم گیران اقتصاد کشور به آن نگاه ویژه دارند که مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

همچنین بنا بر حساسیت جایگاه بورس تهران رسانه های داخلی و خارجی عملکرد آن را رصد می کنند و باید اقدامات ما با تفکر، تامل و بهره وری مستمر انجام شود.

وی افزود: این شرکت ثروت و سرمایه ای به جز منابع انسانی خود ندارد که قابل ارج نهادن و تقدیر است. چشم انداز شرکت در اقتصاد ملی، جایگاه رفیعی ترسیم شده است که باید با نوآوری و خلاقیت بیش از پیش به آن نزدیک تر شویم.

یادآور می شود بورس اوراق بهادار تهران در 15 آذر سال 85 در قالب یک شرکت سهامی عام تاسیس شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.5b5urhb8siupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما