تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۷
جالب است ۰
مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه:

حضور ۲۷۸ سرمایه گذار خارجی در بورس ایران

تعداد کدهای معاملاتی در تاریخ سوم آبان ماه امسال به هفت میلیون و ۷۶۰ هزار و ۹۳۱ عدد رسید که در قیاس با مدت مشابه پارسال ۱۴.۵ درصد افزایش داشت.
حضور ۲۷۸ سرمایه گذار خارجی در بورس ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین، مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (CSD) با بیان مطلب بالا گفت: تعداد کل کدهای سهام داری در مدت مشابه پارسال شش میلیون و 776 هزار و 341 عدد بود.

مطهره مروج ادامه داد: از میان کدهای موجود در سامانه، در ابتدای آبان ماه امسال تعداد پنج میلیون و 689 هزار و 830 کد فعال و تعداد دو میلیون و 71 هزار و 101 کد غیر فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه از میان کدهای فعال، پنج میلیون و 660 هزار و 233 کد به سهام داران حقیقی اختصاص دارد، ابراز داشت: از این میان تعداد یک میلیون و 617 هزار و 652 کد به نام سرمایه گذاران زن و چهار میلیون و 42 هزار و 581 کد به نام سرمایه گذاران مرد صادر شده است.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ابراز داشت: از میان کدهای صادره، تعداد 29 هزار و 319 کد مربوط به سهام داران حقوقی است. در عین حال، برای سرمایه گذاران خارجی نیز 278 کد صادر شده است.

وی ابراز داشت: تا ابتدای آبان ماه تعداد کدهای حقیقی صادر شده برای دریافت تسهیلات مسکن 585 هزار و 519 مورد بود. در عین حال، سه هزار و 905 کد حقوقی هم برای خرید اوراق تسهیلات مسکن ایجاد شده است.

مروج خاطرنشان کرد: بر این اساس، از ابتدا تا سوم آبان ماه؛ 589 هزار و 424 کد مربوط به تسهیلات مسکن ایجاد شده است. در عین حال، بر اساس آمار موجود، تعداد خریداران اوراق تسهیلات مسکن دو میلیون و 321 هزار و 517 نفر، تعداد استفاده کنندگان از این اوراق 719 هزار و 955 نفر و انصراف دهندگان این اوراق 28 هزار و 187 نفر هستند.

وی در خصوص وضعیت نمادهای موجود در بازار سرمایه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد چهار هزار و 470 نماد در این بازار وجود دارد که 42 نماد آن مربوط به اوراق اختیار فروش تبعی، 315 نماد مربوط به سهام عادی در بورس و شش نماد مربوط به اوراق است. در عین حال یک نماد هم برای صندوق قابل معامله در بورس اوراق بهادار فعال است.

مدیر امور ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص نمادهای حاضر در بازار فرابورس نیز تصریح کرد: در این بازار یک نماد اوراق اختیار فروش تبعی، 47 نماد مربوط به سهام امتیاز تسهیلات مسکن، 301 نماد مربوط به سهام عادی، 37 نماد مربوط به اوراق و شش نماد مربوط به صندوق قابل معامله در فرابورس است. همچنین یک نماد هم مربوط به دارایی فکری است.

وی در خصوص نمادهای بورس انرژی هم گفت: تعداد 3712 نماد در بازار برق و یک نماد در اوراق سلف کالا حاضر است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.ye8fuqevisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین