تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۲
جالب است ۰
درصورت توافق درباره "قیمت نفت" و " نحوه پرداخت "، ١٠٠ هزار بشکه نفت هفته اول آذرماه در بورس انرژی عرضه می شود.
١٠٠ هزار بشکه نفت خام هفته اول آذر در بورس عرضه می شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: درصورت توافق درباره "قیمت نفت" و " نحوه پرداخت "، ١٠٠ هزار بشکه نفت هفته اول آذرماه در بورس انرژی عرضه می شود.

 سید محسن قمصری در گفتگو با خبرنگار شانا درباره آخرین وضعیت عرضه ١٠٠ هزار بشکه نفت در بورس انرژی گفت: در این زمینه جلسات متعددی بین شرکت ملی نفت و بورس برگزار شد و قرار است در جلسه ای که آخر این هفته برگزار می شود درباره قیمت نفت و نحوه پرداخت آن بحث شود،ضمن این که ساز و کار عرضه نفت در بورس انرژی هم اکنون فراهم است.

وی افزود: در صورت توافق در این زمینه، ١٠٠ هزار بشکه نفت هفته اول آذرماه در بورس انرژی عرضه می شود.

قمصری درباره این که آیا بخش خصوصی پیشنهاد خاصی برای قیمت نفت ارائه داده است، تصریح کرد: قیمت نفت را باید امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران اعلام کند.

به گفته مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، قیمت نفت در بورس انرژی بطور قطع براساس قیمت نفت صادراتی ایران خواهد بود چون قرار است این میزان نفت در خارج از کشور توسط بخش خصوصی به فروش برسد.

وی درباره این که آیا بخش خصوصی مخالفتی با قیمتهای بین المللی ندارد، اظهار کرد: طبیعی است که آنها دنبال قیمت پایین تر برای خرید نفت هستند ولی در عین حال مخالفتی با قیمتهای ارائه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران ندارند.

 عرضه ١٠٠ هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی با عرضه های که پیش از این در بورس بوده متفاوت است چون چیزی که تاکنون در بورس انرژی عرضه شده، برای مصارف داخلی و محل تحویل آن در داخل کشور بوده است اما این میزان برای صادرات در نظر گرفته شده است، یعنی خریدار پس از خرید این نفت، آن را نمی‌تواند وارد کشور کند و باید طبق ضوابط آن را به مشتریان بین المللی بفروشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.z9xrak9qxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین