تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۵۵
جالب است ۰
امنیت اطلاعات در بازار سرمایه، که یکی از زیرساخت های حیاتی کشور به شمار می آید، جزو امور اساسی و مهم برای حفظ منافع فعالان بازار سرمایه و اقتصاد کشور است که باید حتما به صورت جامع و یکپارچه مورد توجه قرار گیرد.
	تدوین نخستین سند الزامات امنیت اطلاعات بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری انلاین،مرکز کنترل و نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه (مکنا)، در طی جلساتی، سند الزامات امنیت اطلاعات بازار سرمایه را برای نمایندگان امنیت اطلاعات شرکت های متولی زیرساخت های حیاتی بازار سرمایه، تشریح کرد و نظرات و بازخوردهای فنی در رابطه با این سند مورد بررسی قرار داد و آخرین نسخه از آن جهت اجرا توسط شرکت های بازار سرمایه، ابلاغ شد.

احمد سحرخیز، مسئول مرکز مکنا، در این خصوص تصریح کرد: سند الزامات امنیت اطلاعات بازار سرمایه، بر اساس استانداردهای معتبر بین المللی، قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و همچنین بخشنامه ها و الزامات بالاسری تدوین شده است.

وی افزود: در تدوین این سند، به عنوان اولین سند الزامات یکپارچه امنیت اطلاعات بازار سرمایه، سعی شده است توانمندی های فعلی شرکت های بازار سرمایه در تأمین امنیت اطلاعات و همچنین میزان اهمیت سیستم‌های حیاتی بازار سرمایه مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مرکز مکنا در ادامه بیان داشت: این سند، مشابه با هر استاندارد امنیتی دیگر، حداقل های امنیتی را بیان می کند و البته به مرور زمان کامل تر و منطبق بر نیازهای جدید خواهد شد و علاوه بر این، تدوین الزامات امنیتی به طور اختصاصی و بومی برای هر یک از زیرساخت های حیاتی فناوری اطلاعات بازار سرمایه، در دستور کار این مرکز قرار خواهد گرفت.

سحرخیز در رابطه با هدف تدوین الزامات امنیت فناوری اطلاعات در بازار سرمایه افزود: امنیت اطلاعات در بازار سرمایه، که یکی از زیرساخت های حیاتی کشور به شمار می آید، جزو امور اساسی و مهم برای حفظ منافع فعالان بازار سرمایه و اقتصاد کشور است که باید حتما به صورت جامع و یکپارچه مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مرکز مکنا ادامه داد: عدم توجه حتی به یک آسیب پذیری کافی است تا فضا برای سوء استفاده مهاجمین یا هکرها فراهم شود.

وی خاطرنشان ساخت: تدوین و ابلاغ الزامات امنیتی، علاوه بر آنکه باعث تحرک مثبت و ارتقا سطح امنیت اطلاعات شرکت های بازار سرمایه می شود و زمینه یکپارچگی و جامعیت اقدامات امنیتی را فراهم می کند، چارچوبی را نیز برای انجام مأموریت های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار مهیا می سازد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb.9b5urhbg9iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین