تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
جالب است ۰
قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۳ سنت کاهش به ۷۵ دلار و ۶۵ سنت رسید.
قیمت جهانی نفت کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،به‌دنبال افزایش تولید نفت آمریکا و احتمال تعدیل کاهش تولیدهای اوپک و متحدانش، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 23 سنت کاهش به 75 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 37 سنت کاهش داشت و به 65 دلار و 99 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌همراه برخی دیگر از تولید کنندگان از جمله روسیه در سال 2017 شروع به کاهش تولید خود با هدف برقراری توازن در بازار نمودند. اوپک دیروز اعلام کرد که چشم‌انداز بازار در نیمه دوم سال 2018 بسیار نامشخص است و نسبت به ریسک کاهش عرضه نفت هشدار داد. نشست اوپک و متحدانش در مورد آینده سیاست تولید، قرار است روز 22 ژوئن در وین برگزار شود.

لوکمن اوتونوگا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «چشم‌انداز کاهش تعدیل توافق کاهش تولید همچنان موجب تضعیف قیمت نفت شده است».

انستیتوی نفت آمریکا در گزارشی اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 8 ژوئن با 830 هزار بشکه کاهش به 433.7 میلیون بشکه رسیده است. بخشی از این رشد ذخایر، ناشی از افزایش 28درصدی تولید نفت آمریکا طی 2 سال گذشته و رسیدن آن به رقم بی‌سابقه 10.8 میلیون بشکه بوده است.

با توجه به اینکه تولید نفت روسیه در ماه ژوئن مجدداً به بالای 11 میلیون بشکه برگشته و عربستان نیز تولید خود را به بالای 10 میلیون بشکه رسانده است، عرضه نفت 3 تولید کننده بزرگ نفت جهان در حال افزایش است.

اوتونوگا افزود: «با توجه به اینکه افزایش تولید نفت شیل آمریکا مجدداً نگرانی‌ها از بروز مازاد عرضه در بازار را افزایش داده است، احتمالاً در کوتاه‌مدت شاهد کاهش بیشتر قیمت نفت خواهیم بود».

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfjedy.w6d1tagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما