تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰
جالب است ۰
صادرات ایران به کشور قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.
صادرات ایران به قطر ۵ برابر شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی دو ماهه نخست سال جاری، در این مدت 216 هزار و 585 تن کالا به ارزش 47 میلیون و 666 هزار دلار از ایران به قطر صادر شده است که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

صادرات انجام شده به قطر از لحاظ وزنی 1.15 درصد و از لحاظ ارزش 0.65 درصد از کل ارزش صادرات ایران در این مدت را شامل می‌شود و از این حث کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه 19 قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در دو ماهه نخست سال گذشته 131 هزار و 814 تن کالا از ایران به قطر صادر شده بود که ارزش آن تنها هشت میلیون و 899 هزار دلار بوده است.

صادرات ایران به قطر در مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 0.74 درصد و از لحاظ ارزش 0.14 درصد از کل صادرات انجام شده در مدت مذکور بود.

به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در دوماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی 64 درصد و از لحاظ ارزش بیش از 435 درصد افزایش یافته است.

نکته مهم این آمار افزایش قیمت کالاهای صادراتی به قطر است که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته کالاهای با ارزش بالاتری به این کشور صادر شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjamev.uqehazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما