تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
جالب است ۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سردرگمی‌های مردم در بازار ارز همچنان ادامه دارد، گفت: به رغم اینکه در ماه‌های اخیر مسئولان اعلام می‌کنند که کمبود ارز وجود ندارد، اما باید بپذیریم که کمبود ارز یکی از دلایل اصلی نوسانات شدید و رونق دلال بازی در این بازار است.
خرید و فروش دلار ۶۰۰۰تومانی تخلف است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محسن بیگلری در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: یکی از دلایلی که مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی رای دادند، دستاورد دولت یازدهم در زمینه تثبیت نرخ ارز بود، اما متاسفانه پس از آغاز به کار دولت دوازدهم به جای تداوم تثبیت نرخ ارز، در دی ماه سال گذشته یک شبه قیمت دلار بیش از هزار تومان و در عرض چند روز بیش از 2 هزار تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اعلام قیمت 4200 تومانی برای دلار تصمیم خوبی بود که اجرایی نشد، گفت: طبق گفته مسئولان دلار به قیمت بیشتر از 4200 تومان قاچاق به حساب می آید، اما در حال حاضر دلار به قیمت 6500 تومان فروخته و از مردم هم به قیمت 6200 تومان خریداری می شود و هیچ برخوردی با این تخلفات آشکار انجام نمی شود.

بیگلری در ادامه افزود: به نظر می رسد دولت بازار ارز را رها کرده و عادی نشدن شرایط این بازار موجب گلایه مندی شدید مردم شده و خواسته مجلس این است که دلار 4200 تومان اجرایی شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع که دلال ها دلار را با هر قیمتی که می خواهند می فروشند، باعث بی اعتمادی مردم می شود و واقعیت این است که دولت هنوز نتوانسته بازار ارز را مدیریت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت باید از قیمت گذاری دلار در چهارراه استانبول و توسط دلال ها جلوگیری کند، گفت: چند روز است که قیمت سکه به بیش از 2 میلیون تومان رسیده که یکی از دلایل این موضوع دلار 6500 تومانی است که اثرات خود را در نرخ سکه بر جا گذاشته است.

بیگلری تصریح کرد: اگر مدیریت درستی در بازار وجود داشت و به این شکل رها نمیشد، قطعا در حال حاضر قیمت دلار بیش از 6 هزار تومان و قیمت سکه بیش از 2 میلیون تومان نبود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjvmev.uqehtzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما