تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۹
جالب است ۰
رییس اتاق اصناف ایران حال و هوای بازار را گنگ توصیف و تصریح کرد: با وجود رکودی که در برخی بخش‌ها وجود دارد، هیچگاه بازار تعطیل نشده و نمی‌شود.
حال و هوای بازار گنگ است اما هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،علی فاضلی تاکید کرد: این‌که بازار باید از رکود خارج شود، مورد تایید و خواست همه است و اگر رونق اقتصادی ایجاد نشود در زمینه‌ اشتغال هیچ کاری نمی‌توان انجام داد.

وی افزود: حال و هوای امروز بازار را در حالت گنگ می‌بینم اما عادی است، چراکه یک جراحی برای آن انجام شده و هنوز به صورت کامل بهبود پیدا نکرده است. امروز بازار کشور تامین کننده حدود 13.5 تا 15 میلیارد دلار ارز بوده که به عنوان ارز همراه مسافر این طرف و آن طرف می‌رفته است و بخشی از سرمایه کشور خرج سفرها و عیاشی‌های عده‌ای اندک می‌شده است که هزینه آن را نباید کشور پرداخت کند.

رییس اتاق اصناف ایران درباره مسائل مطرح شده در زمینه تعطیلی بازار تهران به دلیل مشکلات اقتصادی به وجود آمده نیز اینگونه توضیح داد که تعطیل شدن بازار یا بخشی از آن را به صورت کلی تکذیب می‌کنم و چنین مسائلی وجود ندارد.

فاضلی گفت: مساله‌ای به عنوان کمبود کالا و عرضه وجود ندارد اما در برخی حوزه‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم. به عنوان مثال در زمینه‌ کالاها و تجهیزات دندانپزشکی 27 قلم کالا وجود دارد که 26 قلم آن هیچ مشکلی ندارد و تنها در تامین یک قلم که دستکش دندانپزشکی بود با مشکل مواجه شدیم که آن هم طبق پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که تولید این محصول مونوپل یک شرکت مالزیایی است که این شرکت نیز مونوپل آمریکایی‌هاست و به همین دلیل است که در این زمینه به مشکل برخورد کردیم.

به گفته فاضلی، در تامین اکثریت کالاها به ویژه کالاهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد اما برخی کالاها هستند که در قالب تخصیص دلار 4200 تومانی قرار نداشتند، در حالی که پیش از آن با سیستم بدون انتقال ارز به کشور وارد می‌شدند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdciuqaz.t1a3p2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین