تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸
جالب است ۰
بررسی قیمت نفت در بازار‌های جهانی نشان دهنده آن است هر بشکه نفت برنت افزایش ۱.۲۸ دلاری، نفت خام کاهش ۷۵ سنتی و نفت اوپک افزایش ۰.۳ دلاری داشته است.
کاهش قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بررسی قیمت نفت برنت در بازار‌های جهانی نشان دهنده آن است که قیمت آن در بازار‌های جهانی طی هفته گذشته میلادی افزایش داشته، به گونه‌ای که هر بشکه نفت برنت در تاریخ 7 خرداد ماه به ارزش 75 دلار و 33 سنت به فروش رسید.

پس از آن قیمت نفت برنت رو به افزایش رفت به گونه‌ای که در دو روز متوالی رقم‌های 75 دلار و 44 سنت، 77 دلار و 86 سنت را تجربه کرد.

سپس روند کاهشی به خود گرفت به گونه‌ای که در دهمین روز از خرداد به رقم 77 دلار و 73 سنت، روز پس از آن به رقم 76 دلار و 71 سنت و در آخرین روز از هفته گذشته میلادی به رقم 76 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید.

اختلاف قیمت‌ها نشان دهنده افزایش 1.28 دلاری نفت برنت طی هفته گذشته میلادی بوده است.



ارزش نفت خام  تا اواسط هفته گذشته میلادی روند صعودی به خود گرفت و پس از آن در روز‌های پایانی سیر نزولی به خود گرفت تا جایی که هفته گذشته را با کاهش قیمت پشت سر گذاشت.

نفت خام در ابتدا هفته به قیمت 66 دلار و 47 سنت فروخته شد، در روز دوم هفته با افزایش جزئی قیمت به 66 دلار و 72 سنت رسید.

در تاریخ نهم خرداد ماه با جهش قیمت، هر بشکه نفت خام به قیمت 68 دلار و 31 سنت رسید که این رقم بیشترین میزان طی هفته گذشته گزارش شده است.

هر بشکه نفت خام روز‌های پس از آن را با افت قیمت پشت سر گذاشت به صورتی که در دهمین روز از خرداد به قیمت 67.08  و دو روز پایانی هفته را با ارقام 65.7 دلار و 65.72 دلار به فروش رسید.

اختلاف قیمت نفت خام طی هفته گذشته میلادی نشان دهنده کاهش 75 سنتی بوده است.


نفت اوپک در هفته گذشته میلادی در 4 روز مورد معامله قرار گرفت که تا اواسط هفته روند نزولی و درروز‌های پایانی روند صعودی را تجربه کرد.

هر بشکه نفت اوپک در ابتدا هفته گذشته به قیمت 74 دلار و 87 سنت قیمت گذاری شد، روز پس از آن با کاهش قیمت به رقم 73 دلار و 37 سنت رسید و در سومین روز با تداوم کاهش قیمت هر بشکه از آن به قیمت 72 دلار و 91 سنت رسید که این رقم، کمترین میزان طی هفته گذشته ثبت شده است.

هر بشکه نفت اوپک در یازدهمین روز از خرداد ماه با افزایش قیمت در مقایسه با قبل به هر بشکه از آن به قیمت 75 دلار و 17 سنت خرید و فروش شد.

بررسی قیمت‌ها نشان دهنده افزایش 0.3 دلار  هر بشکه نفت اوپک در هفته گذشته بوده است.



میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی چهارم خردادماه با 43 سنت افزایش به 77 دلار و 3 سنت برای هر بشکه رسید که میانگین قیمت آن از ابتدای سال جاری تاکنون 67 دلار و 41 سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران هم در دوره مورد بررسی 83 سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به 74 دلار و 41 سنت رسید.

گفتنی است ایران در ماه مه (اردیبهشت- خردادماه) روزانه حدود 2 میلیون و 700 هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی صادر کرده که در این ماه به دلیل تعمیرات پالایشگاه‌های داخلی از میانگین ماه های گذشته بیشتر بوده و با بازگشت پالایشگاه‌ها به مدار تولید، از مقدار صادرات نفت‌خام کاسته می‌شود.
 

https://sarmayegozarionline.ir/vdcd590f.yt0nf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین