تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۱
جالب است ۰
حتی اگر روسیه و اوپک تولید نفت را افزایش دهند، احتمالا تنها ۵۰۰ هزار بشکه در روز به عرضه نفت خواهند افزود.
تردید در توان جبران کاهش نفت ایران
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عربستان و روسیه در مورد افزایش یک میلیون بشکه ای تولید اوپک و متحدانش برای جبران کاهش عرضه احتمالی ایران و ونزوئلا مذاکراتی را انجام داده اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک سنت کاهش به 75 دلار و 38 سنت رسید. دیروز نیز نفت برنت افتی 9 سنتی را شاهد بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 13 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 66 دلار و 86 سنت رسید.

تحلیلگران موسسه کردیت سوئیس گفتند، حتی اگر روسیه و اوپک تولید نفت را افزایش دهند، احتمالا تنها 500 هزار بشکه در روز به عرضه نفت خواهند افزود، که این رقم میزان ذخایر نفتی در اکثر کشورهای توسعه یافته را تا پایان سال2018 همچنان در پایین تر از سطح متوسط 5 سال گذشته حفظ خواهد کرد.

اوپک قرار است روز 22ماه ژوئن در وین تشکیل جلسه دهد.

کاهش شاخص های سهام و تقویت شاخص دلار آمریکا نیز در افت قیمت نفت موثر بود. شاخص های بورس آمریکا شاهد افت بیش از یک درصدی بوده، در حالی که ارزش دلار در برابر یورو به بالاترین رقم 10 ماه گذشته رسیده است. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن نفت برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

در عین حال، برآورد انستیتوی نفت آمریکا از کاهش احتمالا 1.8 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته تا حدودی موجب تقویت قیمت نفت شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdxk0f.yt0jj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین