تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶
جالب است ۰
پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا نوشت، قیمت های نفت ممکن است به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی بار دیگر افزایش پیدا کنند.
احتمال افزایش دوباره قیمت های نفت وجود دارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،تحلیلگران با توجه به اینکه افزایش تولید نفت روسیه و عربستان ممکن است کاهش قیمت های نفت را به دنبال داشته باشد، نگران نتیجه نشست 22 ژوئن (اول تیر) سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند.

اینکه مسکو و ریاض در حال مذاکره برای افزایش یک میلیون بشکه نفت در روز هستند، توسط منابع رسمی تایید شده است. «خالد الفلیح» وزیر انرژی عربستان و همتای روسی وی «الکساندر نواک» گفته اند: تصمیم در حال بررسی است و بر سر پارامترهای آن بحث می شود.
اما در حالی که قیمت های نفت کاهش یافته اند، اظهارات مبهم ریاض و مسکو که طرفدار توافق فعلی اوپک و غیر اوپک هستند را باید به عنوان یک راه مستقیم تر برای بیان جمله «ما هیچ کاری نمی کنیم، مگر بازار به آن نیاز داشته باشد» باید در نظر گرفت.
آنچه تحلیلگران مایلند فراموش کنند، این است که این جمله پس از آن بیان شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود اوپک را مسئول بالا بودن مصنوعی قیمت نفت دانست.
با این حال بازار هنوز به تعادل نرسیده است و عربستان، امارات متحده عربی، کویت و روسیه در حقیقت اکنون نمی توانند از مواهب افزایش تولید نفت برخوردار شوند، در حالی که با افزایش تولید نفت این تهدید بار دیگر زنده می شود که افزایش عرضه نفت در بازارها می تواند موجب یک کاهش مارپیچی قیمت شود که نه عربستان و نه روسیه قادر به کنترل آن نیستند.
هنوز استراتژی های روسیه و عربستان تحت تاثیر نتیجه منفی افزایش تولید نفتی است که پیش از توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک اتفاق افتاد.
به نظر می رسد این رهبران نفتی جهان احساس کردند که باید پس از توییت اخیر ترامپ و شروع شکایت چین و هند از گرانی نفت باید یک اقدام رسانه ای انجام دهند.
به نوشته اویل پرایس، با توجه به منحنی های بازار نفت، این بازار اکنون منتظر کاهش قیمت های نفت است و این قیمت ها تمایل به کاهش دارند، روندی که به سرعت می تواند تجربه گذشته را (برای روسیه و عربستان) تداعی و آنها را به کاهش تولید ترغیب کند. همچنین ریسک سیاسی در کشورهای ایتالیا، ایران و عربستان نیز افزایش یافته که می تواند به صعود دوباره قیمت های نفت کمک کند.
اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
روسیه و 9 تولید کننده دیگر نیز در اواخر سال 2016 به توافق کاهش تولید اوپک پیوستند. بر اساس این توافق، کشورهای امضاکننده متعهد شدند در مجموع از سطح تولید 1.8 میلیون بشکه در روز بکاهند که این میزان، حدود 2 درصد کل تولید نفت در جهان است. این توافق تا پایان سال 2018 معتبر است.
روسیه و عربستان پنج شنبه گذشته اعلام کردند که افزایش تولید نفت را بررسی می کنند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhiev.uqeoazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین