تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
جالب است ۰
عرضه بیش از ۱۰ هزار تُن میعانات گازی پالایش گاز ایلام روز جاری در بورس انرژی انجام می شود.
عرضه ۱۰ هزار تُن میعانات گازی در بورس انرژی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در بازار فیزیکی بورس انرژی  روز جاری کالاهای آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت بندرعباس و میعانات گازی پالایش گاز ایلام در رینگ داخلی عرضه می شود. بر اساس این گزارش، در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی، 3 میلیون و 960 هزار کیلووات ساعت برق مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و 580 میلیون ریال گردید.

تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد

از سویی دیگر، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر نیز در نماد «سمپنا 971»، تعداد 9.700 قرارداد به ارزش بیش از 2 میلیارد 980 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش معاملات این بازار به 3.271 میلیارد در سال جاری رسید که رشد 774 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

همچنین در بازار سایر اوراق بهادار قابل معامله بورس انرژی، در بازار گواهی‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و در نماد پرند بیش از 123.800 هزار گواهی از گواهی‌های این صندوق با ارزش قریب به 439 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بازار مشتقه برق

افزون بر این، در بازار مشتقه برق بورس انرژی روز گذشته شاهد معامله 1.500 قرارداد معادل 36 هزار کیلووات ساعت به ارزش بیش از 11 میلیون و 160 هزار ریال بود و نماد بارپایه روزانه خردادماه با قیمت 310 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

گردش نمادها

این گزارش می افزاید: در آغاز جلسه معاملاتی روز گذشته، نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 7 تیر 97 گشایش و نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 12 خرداد 97 و بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 12 خرداد 97 در پایان جلسه معاملاتی متوقف و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgun9q.ak9734prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما