تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
جالب است ۰
شاخص کل امروز با افت ۹۶ واحدی به کار خود پایان داد. بازگشایی خساپا و معاملات فارس و مبین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. شاخص هم وزن نیز با افت ۶۱ واحدی مواجه شد.
بورس از نفس افتاد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در پایان معاملات شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای خساپا، مبین و فارس با افت حدود 96 واحدی به ارتفاع 95529 رسید که در این بین نمادهای شپنا، شبندر، کگل و ومعادن بیشترین تاثیر مثبت را ایجاد کردند.

درگروه اکثرا متعادل و منفی شیمیایی، نماد شسینا با صف خرید و نمادهای کرماشا، خراسان، شتوکا، شپدیس، پاکشو و جم با نوسانات مثبتی معامله شدند.
گروه پالایشگاهی و روانکارها بر خلاف جو منفی و بی فروغ بازار، دادوستدهای مناسب تر همراه نوسانات مثبتی را تجربه کردند این در حالیست که قیمت نفت در بازارهای جهانی به دلیل افزایش تولید نفت امریکا همچنان با افت قیمت مواجه است.
گروه های اکثرا منفی فلزی و معدنی با صف فروش نمادهای فایرا، کپرور و فسپا و صف خرید نماد فسرب مواجه بودند.
در گروه خودرو نماد خساپا پس از رفع تعلیق و انتشار شفاف سازی مربوطه با افت حدود 7 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. سایر هم گروهی ها نیز منفی بودند.
نماد ثپردیس در گروه اکثرا متعادل ساختمانی، با جهش قیمتی به صف خرید رسید.از طرفی نمادهای وکوثر و وگردش در گروه محجور اما متعادل امروز بانکی، از نوسانات منفی تری نسبت به هم گروهی ها برخوردار بوند.
ارزش معاملات امروز بورس تهران نزدیک 205 میلیارد تومان بود، این میزان نقدینگی در سنجش با متوسط تاریخی همچنان در سطح پایینی قرار دارد.
از سویی رالی صعودی صنایع کوچک‌تر با ارائه گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها از نفس افتاد، در ریشه‌یابی این فرآیند به نظر می‌رسد تنها سناریوی موجود ورود نقدینگی جدید است که می‌تواند کل بازار را با خود همراه کند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf1tdy.w6dcmagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین