تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
جالب است ۰
وزارت اقتصادی قطر در حکمی واردات کالا از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر را ممنوع اعلام کرد.
قطر واردات کالا از کشورهای عربی را ممنوع کرد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قطر در حال جمع آوری کالاهای وارداتی از عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر به دلیل مناقشه سیاسی با آنها و تحریم تقریبا طولانی مدت دوحه از سوی این کشورهای عربی است.

در همین حال وزیر اقتصاد قطر دستور داد تا مغازهای این کشور از کالاهای وارداتی این 4 کشور عربی به سرعت پاکسازی شوند و بازرسان به بازرسی مغازها خواهند پرداخت. همچنین دفتر ارتباطات دولت قطر اعلام کرد که کالاهایی که متعلق به این 4 کشور عربی باشند، حق ورود به قطر از طریق گمرک این کشور را ندارند و از این پس بررسی های دقیقی در واردات و فرآیند گمرکی قطر صورت می گیرد.

از اوایل ماه ژوئن سال 2015 میلادی به بعد عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر تحریم های اقتصادی را علیه قطر اعمال کرده اند و عربستان قطر را متهم به حمایت از تروریسم و متحد بودن با ایران کرده؛ ضمن اینکه از تاریخ مذکور روابط دیپلماتیک بین قطر و این 4 کشور عربی قطع شده است.

بر پایه این گزارش، واردات به قطر از سوی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از زمان تحریم های اقتصادی در حدود 40 درصد کاهش پیدا کرده و از زمانی که دوحه راه جایگزینی برای واردات کالا از ترکیه و مسیرهای دیگری مانند عمان پیدا کرده، این 4 کشور عربی سعی به بازگشتن به شرایط عادی در روابط تجاری خود با قطر کرده اند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcammn6.49nau15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین