تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۰
جالب است ۰
یک موسسه تحقیقاتی اعلام کرد؛

۳ عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت

موسسه تحقیقاتی آی ان جی در تازه ترین گزارش خود به بررسی ۳ عامل مهم و موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت پرداخته است.
۳ عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در حالی که قیمت جهانی طلا برای نخستین بار در سال 2018 میلادی به کمتر از 1300 دلار در هر اونس رسیده است، موسسه آی ان جی بر این باور است که ساختارهای بازار طلا همچنان دست نخورده باقی مانده است و 3 عامل مهم می تواند موجب حمایت از قیمت این فلز گرانبها شود.

بر اساس این گزارش اولیور نوگنت استراتژیست ارشد موسسه آی ان جی در این باره گفت: به نظر من تقاضای فیزیکی ، تنش های ژئوپلیتیک و تورم موجب تقویت قیمت جهانی طلا خواهد شد.

این موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا بیشتر از این با کاهش روبرو نخواهد شد و قیمت این فلز زرد در بلندمدت با افزایش چشمگیری همراه خواهد بود.

موسسه آی ان جی تاکید کرده است که افزایش تقاضای فیزیکی از سوی صندوق های سرمایه گذاری می تواند عامل مهمی برای رشد قیمت جهانی طلا باشد. از سوی دیگر متوقف شدن روند صعودی ارزش دلار آمریکا تا پایان امسال نیز می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

افزایش کسری بودجه و بدهی های آمریکا نیز فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد خواهد کرد و این مساله موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد.

گرچه تقاضای فیزیکی طلا در سه ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده است ولی به اعتقاد موسسه آی ان جی ، این یک روند موقت و زودگذر خواهد بود. شور ای جهانی طلا اعلام کرده است که تقاضای فیزیکی طلا در سه ماه نخست امسال 7 درصد افت داشته است.

تقاضای فیزیکی در بازار هند در این مدت 12 درصد کاهش یافته است. ولی به نظر می رسد با تشدید نگرانی ها نسبت به تنش های سیاسی و تجاری در عرصه بین المللی، تقاضای فیزیکی و مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت.

افزایش فشارهای تورمی در اقتصادهای توسعه یافته و صنعتی به خصوص آمریکا نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا باشد

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaimn6.49na615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما