کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

‌عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان اعلام کرد

هدف‌گذاری ترکمنستان برای ارسال کالا و محصولات به همه نقاط دنیا از طریق چابهار

6 خرداد 1397 ساعت 14:08

نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان به همراه هیاتی متشکل از اعضای شرکت‌های فعال در زمینه صادرات و واردات کالا، در‌ سفر به چابهار ضمن بازدید از زیر ساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار، با مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌‌و‌گو کردند.

«کریم اکمامدوف»، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان، با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار بیان کرد: چابهار از سالیان دور مورد توجه کشور ترکمنستان بوده و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.

وی گفت: اعتقاد داریم که زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار فرصت بی نظیری برای ایفای نقش کشورهای آسیای میانه خصوصا کشور ترکمنستان در معادلات تجاری با کشورها ایجاد کرده است و در گام نخست در حال برنامه‌ریزی برای صادرات محموله‌های 120 هزار تنی از طریق بندر چابهار هستیم.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن معرفی امکانات و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار، گفت:‌ استراتژی ساخت و توسعه بندر چابهار اتصال کشورهای همسایه خصوصا کشورهای CIS و افغانستان به آبهای آزاد است.

بهروز آقایی با اشاره به آغاز فعالیت‌های ترانزیتی از طریق بندر چابهار در چهار ماه گذشته، تاکید کرد: آمادگی لازم برای استقبال سرمایه‌گذاران کشور ترکمنستان جهت سرمایه‌گذاری در پروژه ساخت انبار سیلو و کارخانه‌های فرآوری کالا در بندر چابهار وجود دارد.

‌با توجه به محدودیت‌های کشورهای CIS و افغانستان در دسترسی به آبهای آزاد، ترانزیت کالا از بندر چابهار از نظر زمان و هزینه به صرفه خواهد بود، به‌ طوری که در چهار ماه گذشته 4 هزار و 720 دستگاه کانتینر پر به وزن 110 هزار تن از طریق بندر چابهار به کشور افغانستان ترانزیت شد.


کد مطلب: 18515

آدرس مطلب :
https://www.sarmayegozarionline.ir/news/18515/هدف-گذاری-ترکمنستان-ارسال-کالا-محصولات-همه-نقاط-دنیا-طریق-چابهار

سرمایه گذاری آنلاین
  https://www.sarmayegozarionline.ir